۳۶۲ کرونایی جدید در استان سمنان شناسایی شدند/ فوت ۳ بیمار دیگر

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت اخیر (منتهی به ابتدای یکشنبه) سه بیمار کرونایی در سطح استان جان خود را از دست دادند هرچند دیگر این دو دانشگاه آمار کل فوتی‌ها را اعلام نمی‌کنند اما تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به بیش از عدد یک هزار و ۲۴۰ نفر رسیده است.

طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای امروز همچنین ۴۸۲ مراجعه مشکوک به کرونا و ۳۶۲ مورد بیمار جدید کرونایی (قطعی) نیز در سطح استان سمنان شناسایی شده است همچنین آمارها نشان می‌دهد که ۱۰۲ نفر از آنها بستری شدند. جمع کل بیماران سرپایی نیز ۲۶۰ مورد اعلام شده است.

از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در سطح استان سمنان نزدیک به ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و در ۲۴ ساعت منتهی به امروز همچنین ۱۰۷ بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

برای نخستین بار چهار شهرستان استان سمنان شامل سمنان، دامغان، شاهرود و سرخه در وضعیت قرمز تیره یا همان هشدار وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند که نشان از جدی بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا دارد همچنین شهرستان‌های مهدی‌شهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان به مردم است.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

error: Content is protected !!