فعالیت رسمی مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس آغاز شد

فرید عابدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بحث آنژیوگرافی شامل سه حوزه متخصص قلب، متخصص اینترونشنیست و جراح قلب می‌شود که هم اکنون در حوزه متخصص قلب مشکلی نداریم و با یک متخصص اینترونشنیست قرارداد بسته شده است.

وی افزود: قرارداد با متخصص دوم اینترونشنیست هم به‌زودی بسته می‌شود و جراح قلب نیز از هفته آینده فعالیت خود را در مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس آغاز می‌کند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس اضافه کرد: فعلا فعالیت این مرکز محدود به روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته با ظرفیت پذیرش ۳۰ تا ۴۰ نفر است و برنامه‌ریزی برای بیشتر کردن فعالیت آن انجام خواهد شد.

مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس که پس از ۱۵ سال انتظار در دهه فجر ۹۹ به بهره‌برداری رسید با گذشت پنج ماه از افتتاح بعد از حل اختلاف مالی بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و پزشکان متخصص از دهم تیر پذیرش بیماران با مشکل قلبی را به صورت رسمی آغاز کرد.

با راه‌اندازی این مرکز اهالی شرق گلستان دیگر برای انجام آزمایش آنژیوگرافی نیاز به صرف هزینه‌های مضاعف ایاب و ذهاب و رنج سفر ۷۰ تا ۲۴۰ کیلومتری به گرگان و کردکوی بالاخص در روزهای اوج گیری دوباره کرونا را نخواهند داشت.

نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه سکونت دارند که افزون بر ۳۷۳ هزار نفر آنها فقط در گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

هم اکنون شهرستان گنبدکاووس دارای چهار بیمارستان دولتی، ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.

error: Content is protected !!