۱۲ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

این ویروس که ابتدا از طریق مرزهای جنوبی وارد کشور شد اینک با آلوده کردن بسیاری از شهرهای این منطقه، در حال شیوع به بخش های مرکزی است و با شتاب بیشتری از دیگر انواع این ویروس، افراد را مبتلا می کند.

ردپای موج پنجم شیوع ویروس کرونا در برخی شهرستان های پایتخت هم دیده شده به گونه ای که بر اساس رنگ بندی جدید ستاد ملی کرونا شهرهای تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک و ورامین در وضعیت قرمز قرار گرفته و تمامی فعالیت های ورزشی در این نقاط تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران نیز با اشاره به قرمز بودن شرایط پایتخت اعلام کرده است: دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان از امروز (۱۲ تیرماه) الزامی است و مدیران مکلف به اجرای آن هستند.

غلامرضا عباس پاشا افزود: در این خصوص بازرسان بصورت میدانی اوضاع حضور کارمندان را رصد می کنند و با اداراتی که این میزان دورکاری را لحاظ نکنند برخورد می شود.

اما در استان های جنوبی کشور شرایط بسیار وخیم است به گونه ای که رییس پلیس راهور سیستان ‌و بلوچستان اعلام کرد: ۱۲ تیم از مجموعه پلیس راهوار این استان در سطح شهر زاهدان مستقر هستند و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

سرهنگ علی نام‌درست با بیان اینکه بیشترین مشکلات حوزه اجرای محدویت هوشمند، مخدوش و ناخوان کردن پلاک خودروها از سوی تعدادی از شهروندان برای فرار از اعمال قانون در مدت زمان اجرای این طرح است، اظهارداشت: در صورت عدم رعایت این موضوع جداکننده نیوجرسی در سطح خیابان‌های اصلی شهر گذاشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت: آمارهای بستری مبتلایان به ویروس کرونا در استان نگران‌کننده است اما همه بیماران خدمات درمانی لازم را تاکنون به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

علیرضا شهرکی اظهارداشت: همچنان سراسر سیستان و بلوچستان به لحاظ رنگبندی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و امروز شنبه تمامی ادارات، نهاده‌ها به غیر از دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر کرونا تعطیل هستند.

وی یادآورشد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بستری های کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان های استان در هفته دوم تیرماه در مقایسه با هفته قبل تر، گفت: هم اکنون ۹۴ نفر در این بخش بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: موارد بستری کرونا نیز در این مدت در مقایسه با هفته قبل تر ۱۰ درصد و موارد شناسایی نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعان سرپایی در این بازه زمانی، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند و شمار بستری ها به ۷۱۹ نفر رسید که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با بیان اینکه امروز در آستانه یک بحران بزرگ کرونایی قرار داریم، افزود: طبق آخرین تقسیم بندی انجام شده از سوی وزارت بهداشت ، هم اکنون شهرستان های بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، کیش، میناب در هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و دیگر مناطق نیز به جز بوموسی نارنجی هستند.

وی شمار فوتی های کرونا در هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته را پنج نفر اعلام کرد و بیان داشت: با احتساب این شمار، مجموع جان باختگان کرونا در استان به یک هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در سیستان و بلوچستان به منظور ایمنی در برابر کرونا، واکسینه شدند.

دکتر سید مهدی طباطبایی اظهارداشت: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال (متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن) در مراکز تجمیعی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه افراد بالای۵۰ سال جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های معتبرباشند، افزود: افراد در صورت نیاز به مشاوره  در خصوص واکسیناسیون به شماره تلفن(۳۳۵۰۴۶۷۶) و سامانه پیامکی(۳۰۰۰۴۰۵۰۵۷) ارتباط برقرار کنند.

در عین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است که ویروس کرونا با سویه دلتای هندی تاکنون به صورت مثبت قطعی در استان شناسایی نشده است اما احتمال اینکه این ویروس جهش‌یافته به استان نیز سرایت کند وجود دارد.

مجید شیرانی اظهار داشت: این ویروس جهش‌یافته در استان‌های همجوار و جنوب غربی کشور سرایت کرده است و ارتباطات بین استانی و مسافرت‌ها می‌تواند منشا آلودگی را وارد استان کند.

وی در ادامه از شناسایی ۶۹ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا در استان و فوت ۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ نفر بستری شدند و ۴۸ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

هم اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و اردل در وضعیت نارنجی(خطر بالا) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، سامان، بن و کیار در وضعیت زرد(خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین هم از قرمز شدن این شهرستان در رنگ بندی کرونا خبر داد و گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت قرمز کرونایی را در این شهرستان رقم‌ زد.

دکتر مجتبی دیده دار افزود: هفت هزار و ۵۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این شهرستان انجام شده و تاکنون ۲ هزار و ۹۷۳بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز از تبدیل رنگ نارنجی کرونایی این شهرستان به قرمز به دلیل عادی‌انگاری و تجمع‌های اخیر خبر داده و گفته است: این نگرانی وجود دارد که ویروس هندی یا دلتا پلاس که در حال حرکت به سمت مرکز کشور است و ردپای آن در کاشان شناسایی شده به اردستان نیز وارد شود.

حسن ذبیحی افزود: در روزهای اخیر شمار مراجعان به بیمارستان‌، مرکز آزمایش کووید ۱۹، افزایش مبتلایان و به تبع آن افزایش بستری‌ها موجب تغییر رنگ‌بندی کرونا اردستان شد و این شهرستان از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.
طبق آخرین آمار شبکه بهداشت و درمان اردستان، در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی بیماری، ۱۸بیمار  شناسایی شده‌اند و مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در این شهرستان به ۲ هزار و ۷۳۴ نفر رسید. 

استان اصفهان در زمان حاضر دارای ۱۴ شهرستان با وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹ شهرستان با وضعیت زرد (خطر متوسط) و یک شهرستان با وضعیت قرمز است و شهرستانی با وضعیت آبی (کم خطر) ندارد.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این رابطه اظهار داشت: موارد ابتلا و بیماران سرپایی کرونایی در استان در حال افزایش است و اگر روند به همین منوال پیش رود علاوه بر تغییر سایر آمار از جمله موارد بستری و بیماران حاد و بدحال، احتمال تغییر رنگ شهرهای نارنجی به قرمز بیشتر می‌شود.

از یزد هم خبر رسیده که هم اکنون وضعیت بهداشتی شهرستان های یزد، میبد، تفت، مهریز و خاتم از ۱۰ شهرستان استان یزد به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز قرار گرفت و شرایط در بافق هم در آستانه قرمز شدن قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این رابطه گفت: از ۹۸۸ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی استان در شبانه‌روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۹۷ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۵۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۴۰ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری نیازی به بستری نداشتند و در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند همچنین در این مدت یک فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹  در استان یزد جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز روند ابتلا و بستری های کرونا در این استان را افزایشی دانست و گفت: میزان بستری ها و مبتلایان در هفته گذشته به ۳۸۲ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: بر اساس رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان مهران در وضعیت قرمز، سه شهر  ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و هشت شهر آبدانان، ایوان، چرداول، هلیلان، سیروان، ملکشاهی، بدره و دره شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی احتمال تغییر وضعیت سایر شهرستان ها به قرمز نیز وجود دارد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز گفت: سه نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند تا مجموع جان باختگان این استان از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۹۱۶ نفر برسد.

مهدی محمدی افزود: هم‌اکنون ۳۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر کمتر  است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۰۸ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۳ مورد کمتر است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان گیلانغرب از روز شنبه (۱۲ تیر) در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و صحنه در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت شهرستان گیلانغرب بدلیل عدم رعایت پروتکل‌ها از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت: هر چند هم اینک هیچیک از شهرستان های این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد اما احتمال بازگشت استان همدان به وضعیت قرمز زیاد است.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: پایین بودن شاخص استفاده از ماسک به ویژه در روستاها و حاشیه شهرها و استفاده از  ۱۰۰ درصد ظرفیت تالارها به جای ۳۰ درصد از نگرانی های جدی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ هزار دوز نخست و ۴۳ هزار و ۴۱۱ هزار دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و با در نظر گرفتن سه هزار دوز واکسن پاستور تزریق شده در مجموع حدود ۱۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

حیدری مقدم ادامه داد: ۶۳ هزار نفر از ساکنان این استان بالای ۷۰ سال سن دارند که ۶۱ هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و در صورت اپیدمی این ویروس احتمال مرگ افراد بالای ۷۰ سال کم است.

وی گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده همچنین در این مدت زمان  ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم اعلام کرد: ۲۲۷بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۲۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

دکتر مریم کوشکی افزود: طی شبانه روز گذشته فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشد و تعداد جان‌ باختگان همچنان یک‌هزار و ۹۲۲ نفر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۴هزار و ۵۲ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع، ۳۸۰هزار و ۲۰۴مورد پاسخ داده شده و ۲۵۸هزار و ۶۱ نمونه آن منفی بوده است.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های رومشکان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بروجرد، دورود، الیگودرز و سلسله، دلفان، ازنا و کوهدشت در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان های پلدختر و خرم آباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۲ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در ادامه خبری هم بگیریم از استان های شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور که بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تعداد بیماران و شهرهای کرونایی این استان طی ۴۸ ساعت گذشته افزایش یافته و علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز و گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرگز، گمیشان و مرواه تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته اند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: این استان به دلیل کاهش سطح رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بیشترشدن تعداد بیماران در آستانه وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: زنگ خطر موج پنجم کرونا در گلستان به صدا درآمده و هر لحظه امکان قرمز شدن تمام شهرهای استان وجود دارد.

فاضل افزود: در زمان حاضر ۳۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۳۲ نفر آنان وخیم است.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان آستارا در رنگ بندی کرونایی استان گیلان قرمز شد.

طبق این گزارش شهرستان آستانه اشرفیه نیز از وضعیت زرد خارج و نارنجی شد به این ترتیب شهرستان های رودبار، ماسال و آستانه اشرفیه در استان گیلان در رنگ بندی کرونایی، نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، سه شهرستان نارنجی و یک شهرستان قرمز است.

هم اکنون ۲۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بوده و ۵۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز بدحال هستند این در حالیست که بر اساس آخرین آمار در پنجشنبه گذشته ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند.

براساس ارزیابی جدید سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، خراسان شمالی به جمع استان های کرونایی پیوست.

براساس این ارزیابی شهرستان های بجنورد و اسفراین در کمتر از حدود ۲ ماه بار دیگر در الگوی رنگ بندی کرونایی  با وضعیت قرمز به معنای پرخطر قرار گرفتند و با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ احتمال قرمز شدن شهرستان های مانه و سملقان و شیروان که در وضعیت نارنجی و خطر بالا ابتلا به کرونا قرار دارند، نیز وجود دارد.
هم اکنون از هشت شهرستان خراسان شمالی ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند و روزانه تست ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ مثبت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در خبری اعلام کرد: در شبانه روز مجموع بستری مبتلایان به بیماری کووید.۱۹ به ۱۸۳ نفر رسیده است و بستری بیماران جدید کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان نیز که تا ۱۷ نفر تنزل کرده بود، افزایش یافته است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ نفر مبتلای جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

دکتر حبیب‌زاده افزود: با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان به بیماری کووید.۱۹ بستری در مراکز درمانی استان اردبیل، شمار جانباختگان کرونا در ۱۶ ماه گذشته در این استان به یک هزار و ۸۳۱ نفر رسید.

وی بیان کرد: هم‌اینک شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال، بیله‌سوار و مشگین‌شهر به جز مرکز استان در وضعیت زرد قرار گرفته و تنها شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد و  با توجه به خیز و حرکت موج پنجم کرونا از جنوب به سمت شمال کشور که سویه غالب آن ویروس آفریقای جنوبی و هندی است، انتظار می‌رود که در روزهای آینده شاهد شروع خیز کرونا در استان اردبیل باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در خبری اعلام کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی است در حالی که این رقم در ابتدای هفته گذشته، هفت مورد بود.

علی مصطفوی افزود: هم اینک شهرستان های ارومیه، خوی، بوکان، ماکو، پیرانشهر، سلماس، اشنویه، چالدران و شاهین دژ در آذربایجان غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های مهاباد، تکاب، نقده و سردشت در جنوب و پلدشت، شوط و چایپاره در شمال این استان در وضع زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به چهارهزار و ۷۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با اعلام آغاز شیوع موج پنجم کرونا در استان گفت: روند افزایش ابتلا به نوع جدید این ویروس به نام دلتا در گلستان خفیف اما نگران‌کننده است.

عبدالرضا فاضل پیش‌بینی کرد که با سطح فعلی رعایت اندک شیوه نامه های بهداشتی طی هفته جاری و آینده، روند ابتلا به این ویروس و سویه دلتای آن در گلستان شدت بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرگز، گمیشان و مرواه تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند این در حالی است که میانگین فوت روزانه کرونا در استان طی ۲ هفته گذشته ۲ نفر بود.

۱۲ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

دیگر خبرهای کرونایی استان‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عملیات واکسیناسیون جمعیت ۳۵ هزار نفری ۶۵ ساله در استان مرکزی به محض اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلید می‌خورد و پیش‌آمادگی لازم در تزریق واکسن این قشر مشمول مهیا است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت مشمول سالمند در استان مرکزی معادل هشت درصد جمعیت استان واکسن بیماری کووید ۱۹ شامل اسپوتنیک، آسترازنکا، سینوفارم و بهاراترا دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۴ هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن کرونا در استان مرکزی ساکن اراک بوده‌اند که ۳۹ هزار و ۸۰۰ نفر آان دوز اول را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان هم در خبری اعلام کرد: از جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان، ۸۰۰ هزار نفر باید واکسن کرونا دریافت کنند که در صورت وجود واکسن به میزان کافی می توان این کار مهم را در زمان کمی انجام داد.

دکتر محمدرضا صائینی در خصوص وضعیت واکسیناسیون استان افزود: با کارهای انجام گرفته ظرفیت واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار نفر به‌صورت روزانه در استان وجود دارد که این روند را می توان حتی تا ۲۰ هزار نفر  افزایش داد.

وی اضافه کرد: جمعیت هدف گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر به تعداد ۱۷ هزارو ۵۷۸ نفر ۸۰ درصد آنان در نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که اقدامی مهم محسوب می شود.

– مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آزمایش کرونای مسافران پروازهای خارجی به لحاظ جلوگیری از انتقال این بیماری اجباری است.

رامین آذری اظهار کرد: با آزمایش پی. سی. آر تمام مسافران پروازهای خارجی این خطوط پروازی با ظرفیت کامل پرواز خود را انجام می دهند و نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست.  

وی افزود: در پروازهای داخلی نیز برای رعایت دقیق پروتکل ها، هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت مسافر جا به جا می کنند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، البته سال گذشته تعداد مسافران خطوط هوایی ۵۰درصد کاهش داشت که موجب کاهش درآمد فرودگاه ها شد.  

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: پلیس در ٢۴ ساعت گذشته از ورود رانندگان ۴۴١ دستگاه خودرو غیربومی به شهرهای با وضعیت نارنجی کرونایی استان جلوگیری کرد.

سرهنگ حسین میش مست افزود: در زمان حاضر مشهد، سبزوار، نیشابور، قوچان، کاشمر، بردسکن، بینالود و گناباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و ورود به این شهرها جریمه پنج میلیون ریالی به دنبال دارد و در شبانه روز گذشته مالکان ١۵٧ دستگاه خودرو غیربومی با ورود به این شهرها جریمه شده اند.

– معاون درمان و پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۱۳ جانباز شیمیایی در استان وجود دارد گفت: این جانبازان در برابر کرونا واکسینه می شوند.

نسرین شعبانیان افزود: اکنون در بیشتر شهرستان‌های استان، واکسیناسیون جانبازان شیمیایی با شدت خفیف در حال انجام است.

وی از واکسیناسیون جانبازان همدانی در ابتدای زمان تزریق واکسن کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: در مرحله نخست واکسیناسیون عمومی تعداد ۲۴۷ نفر، در مرحله دوم ۷۶۷ نفر و در مرحله سوم ۴۹۴ نفر از کل جانبازان استان همدان واکسینه شدند و واکسیناسیون جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد در استان همدان انجام شده و جانبازان ۳۵ تا ۴۹ درصد نیز به تدریج انجام خواهد شد.

– فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ۶۲ هزار واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در میان جامعه هدف این شهرستان تزریق شده است.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: اولویت اول در تزریق واکسن کرونا همانند سایر نقاط کشور مراکز نگهداری سالمندان و افراد پرخطر بود که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ واکسن فقط در مرکز نگهداری کهریزک تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال نیز در شهرستان ری پایان یافته است، عنوان کرد: همچنین براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و صدور مجوز و تاییدیه واکسن “کوید برکت” تاکنون ۶۰۰ واکسن از این نوع هم در شهرستان ری تزریق شده است.

تازه ترین آمار کرونایی کشور

۱۱۱ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

تا کنون دو میلیون ۹۱۴ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۲۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و 🔸مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر رسید.

🔸تا کنون ۲۳ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

🔸تا کنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ د دوز رسید.

🔸از روز گذشته(جمعه) تا امروز ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

۱۲ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در پایان خبرهای کرونایی امروز استان ها هم این گزارش ها با ورود به سایت خبرهای استانی ایرنا قابل مشاهده است:

استقبال گیلان از موج پنجم کرونا با عادی انگاری‌های بهداشتی

کنکور در قاب کرونا

دورهمی؛ صحنه‌گردان کرونا در سیستان و بلوچستان

error: Content is protected !!