مجوز راه اندازی مراکز ناباروری در چند شهرستان خوزستان صادر شد

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه در جلسه بررسی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های مادر و نوزاد در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه چهار آمایشی کشور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یک دانشگاه مادر وظیفه خود می‌داند که از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان حمایت قاطع داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ ماه گذشته شیوع بیماری کووید ۱۹ فشار زیادی به حوزه سلامت استان وارد کرد افزود: در این راستا اقدامات توسعه‌ای در بخش زنان و زایمان را در دستور کار خود قرار دادیم و با ارتباطات خوبی که بین بیمارستان امام خمینی (ره) و ابوذر اهواز صورت گرفت به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

ابول نژادیان گفت: یکی از اقدامات بسیار اثرگذار دانشگاه در تامین سلامت نوزادان، استقرار مامای احیاء در بیمارستان‌های استان به منظور مراقبت از نوزاد در فرآیند زایمان است که به کاهش آمار مرگ و میر نوزادان کمک قابل توجهی می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته زایمان بدون درد در اهواز انجام نمی‌شد که در حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین تجهیزات مورد نیاز و آموزش نیروهای متخصص این مهم در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی در حال انجام است.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان نیز زرد هستند.

تاکنون ۷۶ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۴ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال خوزستان در مقابل کرونا واکسینه شدند.

error: Content is protected !!