مرحوم دکتر رجایی، مردمدار مهریزی در جامه پزشکی

این پزشک متدین و دلسوز در طول دوران طبابت در شهرستان مهریز علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت، در برخی موارد کمک مالی نیز به آنها می‌کرد و مطب خود را در بلوار شهید بهشتی مهریز به پناهگاه افراد آسیب‌پذیر  و حتی مسافران قرار داده بود.    

دکتر رجایی از پزشکان معروف منطقه بود که در اول فروردین‌ماه سال ۴۷ در کوچه آب انبار درویش که بعدها به نام کوچه شهید لبویی تغییر نام یافت متولد شد، دوران کودکی خود را در محله بغدادآباد سفلی در مهریز گذراند و دوره ابتدایی خود را در مدرسه فردوسی آغاز کرد، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید طباطبایی گذراند و از دبیرستان آیت‌الله کاشانی فارغ‌التحصیل شد، با وجود معلولیت و مشکلات جسمی حرکتی در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و چند ماه بعد به دانشگاه یزد انتقالی گرفت و در رشته پزشکی در این دانشگاه دانش آموخته شد.

دکتر محمد حسین رجایی همواره با بیماران خود با خوش‌رویی و مهربانی برخورد می‌کرد، به طوری که رفتار این پزشک فقید با بیماران زبانزد عام و خاص بود و علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت در برخی موارد کمک مالی نیز به آنها می‌کرد، وی سابقه حضور در دوران دفاع مقدس و رسیدگی به وضعیت مجروحان را در کارنامه خود داشت.

روحیه مردمداری، اخلاص و ایمان او باعث شده بود که همواره مستمندان و اقشار ضعیف شهرستان و حتی از سایر مناطق برای درمان به مطب او مراجعه کنند و با روحی گشاده و بدون مشکل ویزیت شوند ، مطب او از فضایی معنوی برخوردار بود و با عکس‌های شهیدان زینت داده بود و خیلی نسبت به سرنوشت مردم و مصالح کشور و منفعت عمومی مردم وسواس داشت و همواره مسایل جامعه را دنبال می‌کرد.

علاوه بر فعالیت پزشکی در مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز خیلی علاقه زیاد داشت و مدتی نسبت به جمع‌آوری عکس‌های نقش مردم مهریز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حوادث آن اقدام و برخی مواقع این تصاویر را  در قالب برپایی نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می داد.

مطالبه‌گری و رسیدگی به وضعیت مردم از دیگر رویه های زندگی و مرام دکتر رجایی  و دغدغه اصلی این پزشک فقید مهریزی بود و در کنار طبابت و امور پزشکی، خود را مسوول و متعهد به مردم و نیازمندان می‌دانست و آن را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کرد.

دکتر رجایی حدود سه سال قبل به دلیل بیماری روی در نقاب خاک کشید و روح بلندش در جوار رحمت الهی به آرامش رسید، روز اول شهریورماه که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده، فرصت مناسبی است تا از کسانی که در این حرفه مقدس مخلصانه به مردم خدمت می کنند، تقدیر شود.

error: Content is protected !!