کمیسیون بهداشت با برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت تعاون موافقت کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زهرا شیخی در نشست علنی روز یکشنبه گزارش کمیسیون بهداشت در خصوص حجت الله عبدالمالکی وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

در این گزارش آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از منظر جامعه هدف، دستگاهی با وظایف چندین مجموعه بزرگ تلقی می‌شود. از همین رو شایسته است که در ابتدای دولت سیزدهم که چشم میلیون‌ها ایرانی به اقدامات راهگشا و امیدوارکننده‌اش در رفع تنگناهای جاری و بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی جامعه دوخته شده است، نسبت به بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اهتمام کافی مبذول شود.

 سخنگوی کمیسیون بهداشت در شرح استعلامات گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، گفت: حجت الله عبدالملکی دانش آموخته اقتصاد از دانشگاه اصفهان است و سابقه عضویت در صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد. سمتهای مدیریتی در کمیته امداد امام (ره) و ارتباط با  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موجب شده که او به خوبی با وظایف، اختیارات و همچنین مشکلات و معضلات مزمن این وزارتخانه آشنا باشد.

شیخی در مورد تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی تعاون در کمیسیون بهداشت، خاطرنشان کرد: عبدالملکی در نشست این کمیسیون مواضع، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های درمان و کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش رفاه و تامین اجتماعی و بهزیستی را بیان کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی گفت: یکی از مهمترین کارکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریگلاتوری و تنظیم اصول و سیاستهای نظام جامع تامین اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی به عنوان مهمترین بازوی آن با شخصیت حقوقی مستقل، نمونه بارز و شاخص آن است. از نخستین و بلکه مهمترین شاخصهایی که باید در ارزیابی کم و کیف برنامه‌های وزیر قرار گیرد و مورد امعان نظر این کمیسیون قرار گرفت مواردی چون تاکید بر تعیین تکلیف و مطالبه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی، ارتقا فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به ویژه سازمانهای تولید دارو و تجهیزات پزشکی، ارتقاء کیفی و کمی خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی با رویکرد اصلاح فرایندهای جاری، جذب نیروهای متخصص و کارآمد و به روز رسانی زیر ساخت‌های ارائه خدمات فوق در حوزه درمان تامین اجتماعی، تاکید بر تفویض اختیار لازم به روسای بیمارستانهای تامین اجتماعی با هدف تسریع در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی است.

وی در ادامه بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی گفت: تاکید بر ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی با هدف حفظ کرامت بیمه شدگان تامین اجتماعی،تاکید بر پیش بینی ساز و کارهای لازم و تمهید خدمات کمی و کیفی تشخیصی، درمانی به بازنشستگان تامین اجتماعی و ایجاد دورانی پر نشاط و مملو از سلامت برای آنان،توزیع عادلانه خدمات و امکانات تشخیصی، درمانی و توانبخشی سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار،تاکید بر ارتقاء کمی و کیفی و بهبود سطح خدمات تخصصی به مددجویان بهزیستی در عرصه های توانبخشی اجتماعی، درمان و تقویت مراکز مثبت زندگی با مشارکت و بهره مندی از توان بخش خصوصی.

شیخی درباره انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالا دستی در این گزارش، یادآور شد: با توجه به ارائه راهکارهای اساسی درباره جهش تولید در بخشهای تولیدی وزارتخانه، اصلاحات پارامتریک بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی و نیز خط مشی‌های ساماندهی حوزه درمان که از زمینه‌های فعالیتهای تخصصی این کمیسیون است، این کمیسیون مراتب را با دید مثبت ارزیابی کرده و عزم عبدالملکی برای بهره‌مندی از هسته‌های اندیشه ورزی و نیروهای جوان و خلاق  به همراه تجربه‌گرایی و شایسته در انتصاب مدیران ارشد را از نقاط قوت او می‌داند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، گفت: این کمیسیون براساس برنامه اعلامی برابر با ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجس شورای اسلامی در نشستی با عبدالملکی موضوعات مورد نظر را به بحث و بررسی گذاشت که نتیجه نهایی را به استحضار نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساند.

وی در نتیجه گیری و نظر نهایی کمیسیون بهداشت افزود: این کمیسیون پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی با اسناد بالا دستی، حجت الله عبدالملکی را با اکثریت آرا فردی شایسته برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص داد.

error: Content is protected !!