۷ گروه شغلی در ایام کرونا تعطیل خواهند بود

بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به آخرین تصمیمات جلسه ستاد کرونای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در سه محور محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل ادامه خواهد داشت که در همه این موارد قرار شده اکیپ‌های نظارت کنترل و پایش لازم را داشته باشند.

وی به ممنوعیت تردد خودروها اعم از ورودی و خروجی از استان به شکل بومی و غیربومی اشاره کرد و افزود: ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خودروهای بومی از استان ممنوع است و به هیچ وجه تا پنجم شهریورماه ترددی در محورهای مواصلاتی استان انجام نمی‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از پابرجا بودن ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا چهار صبح در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه همه شهرهای استان رنگ قرمز دارند، این ممنوعیت تردد شبانه همچنان اعمال می‌شود.

ندائی در مورد تعطیلی ادارات نیز تصریح کرد: از امروز با لغو تعطیلی ادارات همچون روال گذشته ساعات کاری برای کارکنان اعمال خواهد شد و در شهرهای قرمز نیروهای ادارات با یک سوم پرسنل و در شهرهای نارنجی با یک دوم پرسنل به مردم ارائه خدمات خواهند کرد.

وی در مورد اعمال محدودیت شغلی و اصناف نیز خاطر نشان کرد: از امروز تعطیلی برخی از اصناف و محدودیت فعالیت آنها برداشته شده و به غیر از هفت گروه شغلی که فعال نخواهند بود، مابقی صنوف فعالیتی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند کرد.

ندائی در مورد هفت گروه صنفی غیرفعال در این ایام کرونایی اضافه کرد: فعالیت نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، شهر بازی‌ها، باغ وحش‌ها، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های ورزشی بدنسازی، سالن‌های سینما و تئاتر، تالارهای پذیرایی، پاساژهای عمومی و بازارهای سرپوشیده به شکل کامل تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مورد فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها نیز بیان کرد: فعالیت این صنوف نیز به شرط ارائه خدمات بیرون‌بر امکان‌پذیر است و در همه صنوف رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از ضرورت‌هاست که در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی در مورد عملیات واکسیناسیون در مناطق مختلف استان و افزایش مراکز تجمیعی در شهرهای مختلف ادامه داد: با توجه به حضور مسافران و میهمانان در هفته‌های گذشته، ما با تراکم واکسیناسیون در مراکز اعلام شده بودیم که با برطرف شدن مشکلات و مراجعت مسافران به شهرهای خودشان، تا حد زیادی روند واکسیناسیون سرعت گرفته و شرایط مطلوبی پیدا کرده است.

ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مناطق شهری متولدین ۱۳۵۰ به بالا و در روستاها متولدین ۱۳۶۰ به بالا می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز درمانی مراجعه کنند.

واکسینه شدن ۶۰ درصد جمعیت تا آغاز پاییز

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا اوایل مهرماه جمعیت واکسیناسیون استان را به ۶۰ درصد برسانیم در حالی که هم اکنون ۳۳۰ هزار و ۸۸۰ دوز واکسن در استان تزریق شده که ۸۰ درصد آن دوز اول و ۲۰ درصد دوز دوم بوده است.

ندائی تأثیر واکسیناسیون را در کاهش فوتی‌ها و فراگیری کرونای جهش‌یافته یادآور شد و گفت: برخی از مسافرت‌ها از طریق اتوبوس‌ها و حمل و نقل هوایی انجام می‌شود که ما در جلوگیری از آن نمی‌توانیم اقدامی بکنیم ولی در صورت حضور مسافران از سایر شهرها، خودروی آنها تا یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از شهروندان استان خواست تا با توجه به شرایط فوق بحرانی در این استان نسبت به زدن ماسک و دوری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمامی جدی داشته و زمینه ارتقا سلامت خود و دیگر شهروندان را فراهم کنند.

وی افزود: در این پیک پنجم ما رکورد تعداد بستری‌ها و حتی فوتی‌ها را در سطح استان ثبت کردیم و همچنان روند بیماری دلتا کرونا در استان خطرناک است و تمام کادر درمانی و بهداشتی سعی می‌کنند تا به نحوی از التهاب موجود بکاهند.

error: Content is protected !!