معاون فرماندار: ملوانان قبل از ورود به بندر دیلم تست بدهند

به گزارش ایرنا، محمدباقر گله گیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان دیلم با دستور کار پایش سلامت ملوانان و تشدیدکنترل مبادی دریایی این بندر افزود: این نشست به منظور هماهنگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم جهت پیشگیری از ورود ویروس کرونا جهش یافته واریانت هندی از طریق مرزهای آبی دریایی شهرستان دیلم به استناد بند ۱۳ صورت جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و تاکید استاندار بوشهر  برگزار شده‌است.

وی اظهارداشت: براساس تبصره ۲ بند ۱۳ صورتجلسه پنجم اردیبهشت ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر، ضمانت و نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌های جلسه تست ملوانان و کنترل مبادی ورودی دریایی برعهده فرمانداری است.

گله‌گیر گفت: بهداشت و درمان شهرستان با قید فوریت از طریق تست سریع ریپید نسبت به پایش سلامت ملوانان و خدمه شناورهای ورودی اقدام کند و اگر هر کدام مثبت اعلام شد باید در شناور قرنطینه شود.

وی ادامه داد: در زمان قرنطینه ملوان، ضمن کنترل توسط دریابانی و  بهداشت و درمان، در مورد رهگیری مستمر روزانه وضعیت سلامتی و مراحل درمان و خدمات پزشکی به آنان اقدام شود.

گله گیر افزود: اگر شناورها نزدیک به غروب آفتاب یا شب ورود کردند، پایگاه دریابانی نسبت به کنترل و جلوگیری از پهلوگیری در خور و خروج ملوانان شناورها اقدام تا دراولین فرصت صبح روز بعد شبکه بهداشت نسبت به انجام تست اولیه اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم بیان کرد: تعاونی لنجداران، گمرک، اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی با توجه به حساسیت موضوع ضمن همکاری با  بهداشت و درمان، درصورت تخلف صاحبان لنج‌ها از مصوبه انجام تست کرونا از تخلیه کالاهای آنها به مدت سه ماه جلوگیری کنند.

وی افزود: آمار همه شناورهای خروجی و ورودی شهرستان دیلم از طرف اداره بندر و دریانوردی و تعاونی لنجداران به حوزه بهداشت و پایگاه دریابانی اعلام شود.

گله گیر یادآورشد: در مرحله قبلی کنترل مبادی دریایی دیلم از ۵۸۴ تست گرفته شده ملوانان،  موارد مثبتی مشاهده نشد.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و شغل عمده مردم آن به دریا و ازطریق مراودت تجاری  با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.

error: Content is protected !!