معرفی الگوی خدمات سلامت روان در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سلمانی، گفت: مطالعه‌ای از وضعیت تهران در زمینه سنجش عدالت در سلامت انجام شده و درصد افراد مضطرب، اختلال کارکرد اجتماعی، اختلال جسمی سازی، افسردگی و شیوع هرگونه اختلال روانپزشکی مشخص شده است.

وی با اشاره به نشانگرهای مهم سلامت اجتماعی، گفت: برنامه خدمات سلامت اجتماعی با عنوان سراج در ۸ شهرستان در کشور انجام شده و منطقه ۱۷ به عنوان تنها منطقه کلانشهر تهران وارد این برنامه شد. سپس این برنامه در قالب طرح سامان توسعه پیدا کرد و قرار شد در سال ۹۲، ۲۳ نقطه شهرستانی، در سال ۱۴۰۰ یک شهرستان از هر استان و در سال ۱۴۰۱ همه شهرستان‌ها تحت پوشش خدمات سلامت اجتماعی قرار بگیرند و اکنون این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی تهران جلوتر از این زمان بندی، در جنوب تهران و اسلامشهر به اجرا در آمده است.

سلمانی با تشریح برنامه خدمات سلامت اجتماعی گفت: در این طرح، غربالگری اولیه اختلالات روانپزشکی، اعتیاد و سلامت اجتماعی، درمان دارویی، مداخلات روانشناسی، مراقبت و پیگیری و آموزش قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در اقدامی نوآورانه در دوران همه گیری کووید ۱۹، مرکز روانپزشکی کرونا را راه اندازی کرد که توانست خدمات مؤثری ارائه دهد.

error: Content is protected !!