معضل کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم

کمال حسین پور، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معضل کمبود پزشک در مناطق محروم، گفت: انتظار این است که وزیر بهداشت آینده به حوزه سلامت مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد که برای انجام این کار باید به افزایش تخت بیمارستانی و پزشکان متخصص در مناطق محروم توجه کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر افزود: در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت وضعیت حضور پزشک متخصص اصلاً مناسب نیست و در هر رشته‌ای شاید یک پزشک متخصص بیشتر نباشد.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر آن پزشک متخصص به مرخصی برود هیچ کسی نیست که جایگزین وی شود.

حسین پور افزود: در خصوص کاهش ظرفیت آزمون تخصصی در برخی از رشته‌ها همچون متخصص عفونی، عنوان کرد: این تعیین ظرفیت‌ها کارشناسی نشده است زیرا در شهرستان‌ها و مناطق محروم دسترسی به پزشک متخصص به شدت دچار مشکل است.

این نماینده مجلس در خصوص انتظاراتی که از وزیر بهداشت دولت سیزدهم دارد، خاطر نشان کرد: انتظار این است که وزیر بهداشت به سلامت مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد که برای انجام این کار باید به افزایش تخت بیمارستانی و پزشکان متخصص در مناطق محروم توجه کرد.

حسین پور در پایان گفت: حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ۵ پزشک متخصص دارد. در همین شهر متخصص بیهوشی ۴ ماه است به مرخصی نرفته و آخرین باری که ۱۰ روز به مرخصی رفت در شهر پزشک بیهوشی وجود نداشت. بر همین اساس حوزه انتخابیه بنده نیاز ویژه‌ای به پزشک متخصص دارد.

error: Content is protected !!