ممنوعیت برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی در فضای سربسته

به گزارش خبرنگار مهر سید علی آقازاده ظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با اشاره به کاهش ابتلای بیماری کرونا در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی نسبت به ۲ هفته گذشته آمار بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی مداوا می‌شوند تقریباً نصف شده است اما در بحث فوتی‌ها و بستری‌ها یک سوم کاهش داشته است.

وی ادامه داد: روند بیماری کرونا در استان مرکزی با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها روند امیدوار کننده‌ای دارد و این امر حاکی از آن است استان مرکزی از پیک چهارم کرونا عبور کرده است و امروز در ستاد ملی کرونا از شرایط کرونا در استان مرکزی همچون سایر استان‌ها اعلام رضایت کردند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به رقم اینکه استان مرکزی پیک چهارم را پشت سر گذاشته است اما همچنان وضعیت استان شکننده‌ای است، در یک ماه پیش رو چند مناسبت و تعطیلی وجود دارد که شرایط استان را در بحث کرونا شکننده می‌کند.

ممنوعیت تردد در تعطیلات پیش رو اطلاع رسانی شود

آقازاده گفت: نیروی انتظامی، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضا برای چهار روز تعطیلی در خردادماه سال جاری برنامه ریزی کنند تا استان مرکزی وارد پیک پنجم کرونا نشود و نسبت به عبور و خروج استان همچون گذشته نظارت داشته و معابر فرعی برای ورود و خروج استان را مسدود کنند و به مردم ممنوعیت تردد در چهار روز تعطیلی پیش رو اعلام شود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی از همین هفته گروه سنی بالای ۷۰ سال واکسیناسیون آنها انجام خواهد شد و خوشبختانه تاکنون روند واکسیناسیون در استان روند خوبی است. امیدواریم در پایان خردادماه و اول تیرماه گروه سنی بالای ۶۰ سال که بیشترین افراد آسیب پذیر در بحث کرونا هستند، واکسینه شوند.

عوامل انتخابات ۱۴۰۰ در استان مرکزی واکسینه شوند

آقازاده با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: پیشنهاد ما این است عوامل انتخابات ۱۴۰۰ در استان مرکزی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی و عوامل صندوق‌های اخذ رأی تا روز انتخابات واکسیناسیون کرونا آن انجام شده و ستاد ملی کرونا برای این عوامل سهمیه واکسنی در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: ستاد ملی کرونا موافقت اولیه خود را واکسیناسیون عوامل انتخابات اعلام کرده است اما امیدواریم این اقدام در ستاد ملی کرونا مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمد انتخاباتی در هیچ نقطه‌ای از کشور نیست، عنوان کرد: برخی نامزدهای شورای شهر و روستا تبلیغات غیر رسمی را شروع کردند که تاکید می‌کنم به شدت فرمانداران در این امر نظارت و دقت لازم را داشته باشند و برخورد قاطع انجام گیرد.

ممنوعیت برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی در فضای سر بسته

آقازاده گفت: میتینگ‌های انتخاباتی به هیچ عنوان در فضای سر بسته برگزار نشود و در فضای باز هم با نظارت ستاد انتخابات و در زمان قانونی تبلیغات انجام شود.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: تمام رفت و آمدها، مجالس مربوط به کاندیدهای مختلف همچون انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا در زمان قانونی و با نظارت ستاد انتخابات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

error: Content is protected !!