نگران میتینگ‌های انتخاباتی هستیم/ پیک پنجم کرونا در راه است

به گزارش خبرنگار مهر سیدمحمد جمالیان ظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با ابراز رضایت همکاری ارگان‌های مختلف در بحث واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: امروز یک سالن جدید در شهرداری اراک برای واکسیناسیون کرونا راه اندازی شد که در آن افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شدند.

وی ادامه داد: نسبت به وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی بسیار نگران هستم زیرا با توجه به تغییر رنگ چند شهرستان به رنگ زرد نباید ذهنیتی ایجاد شود که رو به بهبود هستیم و مردم می‌توانند به صورت عادی فعالیت کنند چرا که این وضعیت شکننده با کوچک‌ترین غفلت به سمت پیک می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حال حاضر چند استان جنوبی کشور وارد پیک کرونا شده‌اند و با توجه به مراودات برخی استان‌ها با استان مرکزی همچنان این نگرانی وجود دارد که استان مرکزی وارد پیک پنجم کرونا شوند.

جمالیان تاکید کرد: از ستاد کرونا استان تقاضا دارم اعمال محدودیت‌های هوشمند همچنان ادامه داشته باشد و جدیت در انجام دستورالعمل‌های بهداشتی کاسته نشود تا بتوان وضعیت را در استان پایدارتر کرد.

باید برای تعطیلات نیمه خرداد تدابیر لازم اندیشیده شود

وی با اشاره به تعطیلات نیمه دوم خردادماه، اظهار کرد: تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد در بحث شیوع کرونا یک تهدید بزرگ است که باید از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود در غیر این صورت تعطیلات می‌تواند این آرامش ایجاد شده را برهم بزند و مجدد استان را وارد پیک جدید کرونا کند.

نگران میتینگ‌های انتخاباتی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه نگران میتینگ‌های انتخاباتی هستیم، گفت: طبق گزارشات واصله متأسفانه این جلسات در مکان‌های سربسته و با تعداد زیاد جمعیت در حال برگزاری است که تهدید جدی و کانون شیوع کرونا محسوب می‌شود و باید در ستاد کرونا استان مرکزی برای این جلسات نیز تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به خطر ابتلاء به کرونا در آرامستان اراک، گفت: هدف از بسته شدن درب آرامستان محدود شدن برگزاری مراسمات در آرامستان‌ها بود، اما ترافیک ایجاد شده و حضور مردم به صورت دسته جمعی و پیاده روی تا محل قبور، ممکن است خطرات بیشتری به همراه داشته باشد در نتیجه پیشنهاد ما بر این است که درب‌ها بازگشایی شود تا ماشین‌ها بتوانند تردد داشته باشند.

error: Content is protected !!