نحوه هزینه یک میلیارد یورو برای مبارزه با کرونا بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدمهدی مفتح» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به خبرنگاران گفت: در این نشست درخواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و نمایندگان درخواست کننده، بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای شیوع کرونا با توجه به ضرورت مقابله سریع با این بیماری با تایید درخواست وزارت بهداشت، اجازه برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را صادر کردند. البته طی این مدت برخی از جمله تعدادی از نمایندگان نسبت به نحوه هزینه‌کرد این مبلغ انتقاداتی داشتند که در که امروز مسئولان حاضر توضیحاتی را ارائه کردند.

وی ادامه داد: بعد از استماع اظهارات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص و دفاعیات مسوولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه،  کمیسیون برنامه و بودجه دیوان محاسبات کل کشور مأمور کرد که گزارشی درباره نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه تدوین کند.

مفتح خاطرنشان کرد: بعد از ارائه گزارش دیوان محاسبات به این کمیسیون، در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست کننده از اقدامات وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

error: Content is protected !!