نمکی: بودجه دولتی بخش درمان برای ساخت پروژه‌های خیری افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا ، دکتر سعید نمکی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح سه طرح بهداشت، درمان و رفاهی شهر میبد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز علاوه بر ۷۰۰ پروژه بهداشتی در استان های مختلف کشور تعداد زیادی از پروژه‌های  استان یزد مرتبط به اورژانس ، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که افراد خیر در ساخت و ساز آن مشارکت داشتند، بهره‌برداری شد.

وی تاکید کرد: مجموعه های  مختلف وزرات بهداشت  به سهم خود در پیشرفت پروژه‌های خیری و مردمی برای کمک آماده است.

نمکی عصر امروز در دومین روز سفرش به یزد به اتفاق محمدعلی طالبی استاندار و تعدادی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان برای افتتاح سه طرح یادشده  به شهر تاریخی میبد سفر کرد .

نمکی: بودجه دولتی بخش درمان برای ساخت پروژه‌های خیری افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل مرحله اول توسعه بیمارستان امام جعفر صادق(ع)، مجتمع پزشکان و طرح توسعه اورژانس میبد است. 

مرحله نخست طرح توسعه بیمارستان یادشده با هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه و با ۱۲۰ تخت و با صرف ۸۰ میلیارد تومان هزینه با مشارکت خیران و دانشگاه علوم پزشکی یزد افتتاح شد. 

همچنین مجتمع پزشکان شامل هشت واحد هر کدام با ۱۱۰ متر مربع زیربنا با مجموع هفت میلیارد تومان هزینه و طرح توسعه اورژانس شهرستان با ایجاد ۱۲ تخت با ۵۰۰ متر مربع زیربنا و پنج میلیارد تومان هزینه افتتاح شد.

افتتاح ۶۹۶ طرح بهداشتی در ۱۰ استان، ۱۵ طرح درمانی و ۵۹ طرح بهداشتی از جمله برنامه سفر ۲ روز نمکی در یزد بود. 

ساخت بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در سال ۱۳۶۸ با همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سید حسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۱۲ هزار مترمربع شروع شد.

این مرکز درمانی و بستری بیماران با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد مجهز و تکمیل  و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد. 

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

error: Content is protected !!