هشتادمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران راه‌اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، تا امروز ۷۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران فعال بودند که با راه اندازی ۲ مرکز جدید، تعداد آنها به ۸۰ مرکز رسیده است.

همزمان با راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در در باغ موزه تهران، مرکز دیگری هم در پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران کردستان با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران و جمعی از مسئولان محل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

هر روز شاهد افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا جدید در تهران خواهیم بود

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در حاشیه راه اندازی پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران کردستان مرکز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در تهران ۷۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا داریم که امروز با افزایش ۲ مرکز، تعداد مراکز به ۸۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ درصد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کشور در تهران قرار دارد که این تعداد در حال افزایش است.

زالی افزود: تلاش می کنیم مراکز تجمیعی واکسیناسیون را در خارج از مراکز بهداشتی راه اندازی کنیم تا آنها سایر کارهای روزمره را انجام دهند و اختلالی در فعالیت های مراکز بهداشتی صورت نگیرد.

زالی همچنین در حاشیه راه اندازی هشتادمین مرکز تجمیعی واکسن کرونا در باغ موزه دفاع مقدس  اظهار داشت: امروزه نگرانی در خصوص فراهم کردن مکان برای واکسیناسیون تجمیعی نخواهیم داشت.

وی افزود: گروه های سنی بالای ۷۰ سال و سایر جاماندگان تزریق واکسن نگران نباشند و واکسن در اختیار همه آنها قرار می گیرد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران کردستان اظهار داشت: منطقه ۶ جزو مناطق بسیار قدیمی تهران و دارای کالبد آموزشی اداری و خدماتی است و بزرگترین مراکز آموزشی و خوابگاه ها در این منطقه واقع شده است.

وی افزود: واکسیناسیون کارمندان بالای ۷۰ سال به دلیل بدعهدی شرکت های خارجی و کمبود واکسن دو هفته در تهران و کشور دچار اختلال شد که با واکسن تولید داخلی و ورود واکسن های خارجی این مسئله مرتفع خواهد شد.

زالی ادامه داد: در روزهای آتی سبد متنوعی از واکسن های داخلی و خارجی خواهیم داشت و امید است بتوانیم متعهدانه نسبت به برنامه های از پیش تعیین شده ستاد ملی کرونا اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هم اکنون با تامین واکسن مکفی، واکسیناسیون دوز اول و دوم سالمندان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در محله کردستان و باغ موزه دفاع مقدس پیرو جلسه فوری عصر دوشنبه که با محوریت ساماندهی روند واکسیناسیون پایتخت با حضور وبیناری علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، فرمانده ستاد و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد، امروز گشایش یافتند.

error: Content is protected !!