حضور در تفرجگاه‌ها علت وضعیت قرمز کرونا در مینودشت است

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وجود تفرجگاه‌های طبیعی از جمله پارک جنگلی تنگه، این شهرستان را در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر کرده زیرا همواره جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران شهرهای مختلف استان آخر هفته‌ها و یا روزهای تعطیل در طبیعت آن اتراق می‌کنند.

محمدعلی حدادی افزود: باتوجه به اینکه جاده‌های جنگلی محدوده تفرجگاه‌های مینودشت محل عبور روستاییان ساکن در این مناطق است، امکان مسدود کردن ورودی آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، عادی انگاری مردم نسبت به خطرات شیوع کرونا که نمونه آن کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و آمار بالای برگزاری مراسم عروسی بدون رعایت شیوه‌نامه بهداشتی است، باعث افزایش آمار مبتلایان به این بیماری و تغییر رنگ این شهرستان به قرمز شده است.

به گفته حدادی، از روز گذشته با تغییر رنگ کرونایی مینودشت از نارنجی به قرمز، محدودیت‌های لازم در رابطه با تعطیلی فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک ابلاغ شده و از مردم و بازاریان انتظار می‌رود همانند شرایط مشابه قبل همکاری لازم را برای اجرای پروتکل بهداشتی مد نظر ستاد کرونا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، تنها راه برون رفت از شرایط قرمز شیوع کرونا در این شهرستان را توجه بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و از مردم سایر نقاط گلستان نیز خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان در تفرجگاه‌های مینودشت حضور نیابند.

وی از ارائه آخرین آمار مبتلایان به کرونا در مینودشت خودداری کرد اما گفت که تاکنون حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان  (گروه‌های هدف اعلام شده توسط وزارت بهداشت) واکسن کرونا دریافت کردند.

فرماندار مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پایین آمدن سطح رعایت شیوه‌نامه بهداشتی توسط مردم، کاهش ملموس استفاده نکردن از ماسک در مکان‌های عمومی و تجمع گردشگران در تفرجگاه‌ها باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

سید ابوالفضل حسینی‌نیا افزود: از روز گذشته برای چهارمین بار در طول ۱۶ ماه گذشته وضعیت کرونایی مینودشت قرمز اعلام شد که گذر از این بحران همکاری بیش از پیش مردم برای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد کرونا را می‌طلبد زیرا تا زمانی که مردم نخواهند هیچ کس نمی‌تواند آنان را مجبور به استفاده از ماسک کند.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی روستا در مسیر تفرجگاه‌های جنگلی مینودشت، اضافه کرد: جاده‌های جنگلی این شهرستان محل عبور روستاییان است و امکان بستن کامل ورودی تفرجگاه‌ها وجود ندارد لذا از مردم خواهش می‌کنیم تا بهبود شرایط کرونایی به این مکان‌های تفریحی نروند.

فرماندار مینودشت ادامه داد: دستورالعمل‌های مربوط به وضعیت قرمز ابلاغی ستاد کرونا از جمله تعطیلی فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک، مانند تالارها و رستوران‌ها و محدودیت تردد با نظارت کامل گشت‌های مشترک در این شهرستان اعمال می‌شود.

در همین پیوند تعدادی از شهروندان مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک، حضور پر تعداد گردشگران در تفریجگاه‌ها  و برگزاری مراسم عروسی با آمار بالای مهمان و شلوغی بیش از اندازه بازارها گلایه کردند.

یکی از ساکنان مینودشت به آمار بالای جمعیت گردشگران به ویژه روزهای آخر هفته‌ در پارک جنگلی تنگه این شهرستان اشاره کرد، گفت: تعداد مردم حاضر در استراحتگاه‌های جنگلی از جمله آلاچیق‌ها و کنار رودخانه به قدری زیاد است که مردم بومی به سختی جای مناسبی برای اتراق پیدا می‌کنند.

محمد پسرکلو افزود: خیلی از اقامتگاه‌های تفریحی روستاهای محدوده جاده جنگلی تنگه همواره مملو از جمعیت است و بعضا کلیپ‌هایی از شلوغی بیش از اندازه‌ این مکان‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود.    

شهروند دیگری نیز گفت: مردم به بهانه خستگی حدود یک سال و نیم درگیری با بیماری کرونا و اینکه واکسن کرونا درحال تزریق شدن است، دیگر نگران رعایت شیوه‌نامه بهداشتی نیستند که نتیجه آن افزایش مبتلایان بیماری در شهرستان مینودشت است.

مجید سرایلو افزود: در ماه اخیر چندین بار از طرف اقوام و آشنایان به مراسم عروسی دعوت شدم که با وجود تاکید صاحب مجلس بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، فقط تعدادی اندکی از مهمانان از ماسک استفاده کرده بودند.

شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشگی گلستان، در حال حاضر ۳۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۲۸ نفر وخیم است.

error: Content is protected !!