وضعیت وخیم ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۹ هزار و ۲۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۷ هزار و ۲۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۸۵۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۵ هزار و ۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۶۷ هزار و ۸۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۰۷ نفر اعلام کرد.

دکتر حسینی اعلام کرد: موج پنجم کرونا در حال تغییر وضعیت شهرها از حالت زرد و نارنجی به قرمز می‌باشد و تنها سد دفاعی در مقابل این موج، رعایت رفتارهای پیشگیرانه از سوی آحاد جامعه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم استان خواست نسبت به رعایت رفتارهای پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها، اهتمام بیشتری انجام شود تا بتوانیم جان خود و عزیزان مان را در مقابل این بیماری مصون نگه داریم.

error: Content is protected !!