هفت شغلی که شما را چاق خواهند کرد.

هفت شغلی که شما را چاق خواهند کرد

مشاغل چاق کننده در ادامه به معرفی هفت شغلی می پردازیم که به سبب نوع فعالیت و میزان استرس کاری که به شاغلان آن وارد می کند , باعث افزایش احتمال اضافه وزن در آنها می شود با معرفی هر شغل احتمال چاق شدن در آن را نیز ذکر خواهیم کرد

وکالت



وجود استرس و فشار در این شغل طبیعی است. بنابراین غذاخوردن با اضطراب و توجه نشان ندادن به میزان کالری و تنوع غذایی، این حرفه را به یکی از مشاغل مستعد چاق شدن و داشتن اضافه وزن تبدیل می کند.بیشتر بخوانید: مشاغل حساس کدامند؟


احتمال چاقی در این شغل ۴۸ درصد می باشد.



مدرسین



وقتی کلمه ی «معلم» را می شنوید، اول از همه چه چیزی به ذهن تان خطور می کند؟ احتمالا کسی که پشت میزش نشسته، درست است؟ معلم ها در اکثر زمان تدریس، پشت صندلی شان نشسته اند. همچنین بیشترِ کارهای اداری را هم قرار است پشت میز انجام بدهند، مانند آماده شدن برای تدریس، تصحیح نمرات و حضوروغیاب کردن در کلاس.


احتمال چاقی در این شغل ۵۱ درصد می باشد.



منشی ها



یکی دیگر از مشاغل کم تحرک که شاغلانِ آن همواره آماده ی کمک رسانی به دیگران اند، منشی دفتر یا دستیار مدیریت است. در کار آنها استرسِ زیاد و اضطراب شدیدی به چشم می خورد که هر روز هم ادامه دارد. لازم نیست بگوییم که یکی از مدل های بسیار بدِ غذاخوردن را هم همین افراد دارند: نهارخوردن پشت میز و جلوِ کامپیوتر.


احتمال چاقی در این شغل ۶۹ درصد می باشد.



مأموران پلیس



تصویر مأمور پلیسی که دارد چیزی را سرپایی و تکیه زده به ماشین می خورد، بسیار کلاسیک است. این طور نیست؟ اما تابه حال کنجکاو شده اید بدانید چرا این طور است؟ این حرفه یکی از پراسترس ترین هاست و دلیل آن، مواجهه ی افسران پلیس با تمام دردسرهای موجود است. گاهی برای این افراد، غذاخوردن یکی از روش های غلبه بر استرس است.


احتمال چاقی در این شغل بسته به شرایط متغیر می باشد.



فناوری اطلاعات



این شغل ترکیبی از فضای علمی و خلاقانه است. آنها ساعت ها در برابر کامپیوتر می نشینند و با استرس بالایی مواجه اند. اغلب هم تا دیروقت کار می کنند که منجر به داشتن عادت های بدِ غذایی می شود.


احتمال چاقی در این شغل ۵۱ درصد می باشد.



پزشک ها



پزشکان در بیمارستان ها و درمانگاه ها معمولا با بیماران سر و کار دارند و غیر از زمانی که مشغول به عمل جراحی هستند بیشتر روزشان را نشسته می گذرانند و همین کم تحرکی باعث افزایش احتمال چاقی در پزشکان می باشد.


احتمال چاقی در این شغل ۵۱ درصد می باشد.



مهندسان کامپیوتر



مهندسان نرم افزار که شغلشان شباهت زیادی با مهندسان فناوری اطلاعات دارد، تقریبا تمام ساعت کاری شان را نشسته و پشت رایانه شان می گذرانند. معمولا تصویر آنها را با لیوان های بزرگ قهوه و چیپس و پیتزا دیده ایم ، که در افزایش احتمال چاقی شان بی تاثیر نیست.


احتمال چاقی در این شغل ۵۶ درصد می باشد.

error: Content is protected !!