چطور باهوش و تاثیرگذار به نظر برسیم؟

شاید متوجه نباشیم، اما اعمال ما حرف بیشتری نسبت به گفتار ما برای زدن دارند. ما معمولا یکدیگر را براساس اعمال و رفتار قضاوت می‌کنیم نه براساس حرف‌هایی که میزنیم. در ادامه ما با ۱۲ راهکار به شما می‌گوییم که چطور بدون زدن کوچک‌ترین حرفی می‌توانید در چشم دیگران تاثیرگذار بنظر برسید. 

 چطور با این ۱۲ راهکار بدون هیچ حرفی باهوش و تاثیرگذار بنظر برسیم!

۱. وقت شناسی 

اگر دیرکنید یعنی بی‌احترامی کرده‌اید. اصلا دلایلتان مهم نیست مگر اینکه طرف مقابلتان هم متوجه دلیلتان باشد، مثلا هر دو در ترافیک سنگینی گیر افتاده باشید. اما در هر حال همیشه بهتر این است که اگر جایی قرار دارید سر وقت حاضر شوید.

۲. پوشش مناسب 

بعضی افراد بر این باورند که همیشه باید خیلی شیک و رسمی لباس پوشید. این درست نیست، چرا که گاهی اوقات باعث می‌شود زیادی و بی خودی معذب شوید. اندکی زمان بگذارید و برحسب جایی که می‌خواهید بروید و انتظاراتی که از شما دارند لباس مناسب به تن کنید.

۳. چیزهای کوچک را به خاطر داشته باشید 

ویلیام موریس: راز واقعی خوشبختی این است که علاقه‌ی خاصی به تمام جزئیات زندگی روزمره داشته باشید. 

اگر شما بتوانید جزئیات کوچک را به خاطر داشته باشید مردم همواره با علاقه‌ی خاصی به شما می‌نگرند. چیزی “مثل برات قهوه‌ی تلخ گرفتم، یادمه گفتی با شیر دوست نداری.”باعث می‌شود که گاهی وقت‌ها شما به بهترین دوست یک نفر تبدیل شوید، و تمام این‌ها به این دلیل است که شما نشان داده‌اید که به دیگران اهمیت می‌دهید.

۴. باز نگه‌داشتن در 

چنین رفتارهای ساده‌ای نسبت به هر انسانی، نشان می‌دهد که شما تمایل دارید دیگران را پیش از خودتان قرار داده و بدین ترتیب آن‌ها را محترم بشمارید.

۵. هنر و سلیقه‌ی طراحی و دکوراسیون 

تا بحال وارد دفتر یا خانه‌ی کسی شده‌اید و با خودتان فکر کنید که “وای، این باید آدم فوق‌العاده و جذابی باشه” ؟طرز نگه‌داشتن فضای شخصیتان، روحیه شما را به دیگران نشان می‌دهد، اینکه چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، به چه چیزی علاقه دارید و چه چیزهایی ارزش دارند که هر روز به آن‌ها نگاه کنید. چیزهایی را برای طراحی محیط انتخاب کنید که به شخصیت شما عمق می‌بخشند.

۶. کفش‌هایتان 

قضیه این نیست که کفش‎‌های خیلی گران و روی مد بخرید، بلکه سبک کفش پوشیدن شماست که می‌تواند خیلی چیزها را در نگاه اول برای دیگران روشن کند. کفش‌ها یکی از اندک چیزهای پوشیدنی‌ای هستند که می‌توانند نشانگر شخصیت یک نفر باشند. شاید یک نفر شلوار لی و تی‌شرت نه چندان نویی به همراه کفش زیبایی به تن داشته باشد و باید گفت که همین برای اینکه شما هم به زیبایی کفش‌هایتان به نظر بیایید کافی است.

۷. وقتی یادداشت برداری می‌کنید 

یک مثال واضح می‌تواند گارسون رستوران باشد. یک گارسون غیرهوشمند سعی می‌کند با در نیاوردن دفتر ثبت سفارش یا تبلتش، شما را با حافظه‌اش تحت تأثیر قرار دهد. اما یک گارسون هوشمند می‌داند که این نمایش‌ها فقط حرفه‌اش را به خطر می‌اندازند و هر موقع که لازم باشد یادداشت برداری می‌کند. این مسئله درباره‌ی بقیه‌ی چیزهای زندگی هم صدق می‌کند. چرا  باید چیزهایی که دیگران از شما می‌خواهند –دوست، رئیس، همکاران- را به خاطر یادداشت نکردن به خطر بیندازید؟ یادداشت برداری نشان می‌دهد که نه تنها شما کار را انجام می‌دهید، بلکه درست هم انجام می‌دهید.

۸. وضعیت میز کارتان 

در نشان دادن میز کارتان به دیگران چقدر احساس آسیب پذیری می‌کنید؟ اگر کاغذها و پرونده‌ها همه جا ریخته‌اند پس نشانه‌ی این است که شما خیلی فرد بی‌نظم و نامرتبی هستید. اما تصور کنید که دیگران به میز کار مرتب با پرونده‌هایی که هر کدام درست برچسب خورده‌اند نگاه می‌کنند، فکر می‌کنید در این حالت به چه نتیجه‌ای راجع به شخصیت شما می‌رسند؟

۹. پول خرج کردن عاقلانه 

نحوه‌ی پول خرج کردن شما به نوعی نشان دهنده‌ی ارزش‌های شماست. چه زمانی پول خرج می‌کنید؟ برای چه کسی خرج می‌کنید؟ کجاها خرج می‌کنید؟ چه بخواهید، چه نخواهید، جواب این سوال‌ها خیلی چیزها را در مورد شما فاش می‌کنند.

۱۰. روی چه چیزهایی وقت می‌گذارید 

وقت‌هایی که صرف هر چیزی می‌کنید، مخصوصا نحوه‌ی گذراندن وقتتان در اوقات فراغت، نشان‌دهنده‌ی اولویت‌های زندگی شما هستند. آیا شما وقتتان را صرف کار کردن روی خودتان می‌کنید؟ یا آیا همش روی چیزهای الکی وقت صرف کرده و نمی‌رسید برای چیزهای مهم وقت بگذارید؟ همه‌ی ما انعکاسی از اینکه زمانمان را صرف چه چیزهایی می‌کنیم هستیم.

۱۱. غذاهایی که می خورید 

آن‌چه می‌خورید و نحوه‌ی مراقب‌تان از خودتان خیلی چیزها راجع به شما می‌گوید. این موضوع نشان می‌دهد که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، (رضایت در لحظه یا سلامتی بلند مدت). این موضوع همچنین نشان‌دهنده‌ی نوع رابطه‌ای که باخودتان دارید می‌باشد.

۱۲. دایره‌ی دوستانتان 

شما انعکاسی از ۵ نفری که بیشتر وقتتان را با آن‌ها می‌گذرانید هستید. کسانی که با آن‌ها وقت می‌گذرانیم بر چشم‌اندازهای ما در زندگی، باورهایمان، اهدافمان و مهم‌ترین چیزهایی که در زندگی برایمان اهمیت دارند تاثیرگذار هستند. اگر می‌خواهید با آدم‌های درست آشنا شوید، با آدم‌های درست بگردید و اگر می‌خواهید روی بهبود و بهتر کردن خودتان کار کنید، با کسانی بگردید که بهتر کردن و بهبود خودشان برایشان مهم و ارزشمند است.

منبع: برترین ها

error: Content is protected !!