هند همچنان رکورددار مبتلایان روزانه کرونا در جهان

هندآخرین آمارهای رسمی وزارت بهداشت هند در روز دوشنبه حاکی از آن است که ۹۲ هزار و ۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۱۳۶ مورد مرگ و میر ناشی از آن طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور تایید شده است.

به گزارش ایسنا، با ثبت این موارد جدید مجموع مبتلایان کرونا در هند به چهار میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۴۷ مورد و شمار قربانیان این بیماری نیز به ۷۹ هزار و ۷۲۲ مورد رسید.

هنوز ۹۸۶ هزار و ۵۹۸ مورد فعال ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر هند وجود دارد و تاکنون سه میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۰۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

بر اساس اعلام شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در مجموع ۵۷ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۴۲۸ آزمایش کروناویروس تا روز یکشنبه انجام شده است که از این تعداد ۹۷۸ هزار و ۵۰۰ آزمایش فقط در روز یکشنبه صورت گرفته است.

هند از نظر موارد روزانه ابتلا به کرونا به عنوان وخیم‌ترین کشور جهان شناخته شده و طی یک هفته گذشته تعداد متوسط مبتلایان روزانه آن، بیش از ۹۰ هزار مورد بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، این میانگین دو ماه پیش حدود ۲۴ هزار مورد و یک ماه پیش ۵۸ هزار مورد بوده است. موارد جدید هند در هر روز بیش از دو برابر میانگین روزانه ایالات متحده و برزیل، دو کشور دیگری است که تاکنون بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند.

error: Content is protected !!