ورود ۲.۵ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور توسط هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، کریم همتی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ۲۳۰ خانه هلال در استان گیلان با اشاره به اینکه هلال احمر همواره در کنار مردم بودن را تجربه می‌کند، اظهار کرد: امروز کرونا کار را در عرصه امدادرسانی سخت‌تر کرده اما با وجود این سختی‌ها باز هم هلال احمر در حال ارائه خدمات خود به مردم است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه موضوع راه اندازی خانه‌های هلال از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت، افزود: امروز یکی از اولویت‌های این جمعیت گسترش خانه‌های هلال در سراسر کشور است.

همتی با اشاره به استقبال جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر از طرح راه انداری خانه‌های هلال، گفت: هدفگذاری ما در این زمینه ساخت ۳۷ هزا. خانه هلال در سراسر کشور است در حال حاضر سهم استان گیلان از این موضوع ۱۰ درصد است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هدف از ساخت این خانه‌ها آموزش به مردم است تا بتوانند در وضعیت بحرانی و حوادث اقدامات اولیه را انجام دهند، اضافه کرد: سه هزار خانه هلال شهریور ماه گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح و طی چند روز گذشته نیز دو هزار و ۴۰۰ خانه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به دیدار با مسئولان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و تأکید بر ضرورت تأمین و تجهیز خانه‌های هلال، ادامه داد: امداد و نجات، آموزش و ساماندهی کمک‌های مردمی از جمله اهداف این جمعیت در راه اندازی خانه‌های هلال است.

همتی با اشاره به همکاری در ایام شیوع کرونا و همچنین تهیه واکسن، اظهار کرد: هلال احمر از ۱۴ فروردین تا به امروز ۲.۵ میلیون دز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کرده و تا سوم خرداد ماه نیز باقی محموله وارد می‌شود.

error: Content is protected !!