وزیر بهداشت ۲۶ پروژه علوم پزشکی جیرفت را افتتاح کرد

به گزارش ایرنا، بهره برداری از این پروژه‌ها در شهرستان‌های جنوب استان کرمان زیرمجموعه حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شامل خانه های بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز تسهیلات زایمانی است که در قالب سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین اظهارداشت: طی ۲ دوره دولت تدبیر و امید حدود ۲۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در جنوب استان کرمان احداث شد.

اصغر مکارم افزود: ۱۸۰ پروژه از این پروژه ها در ۲ مرحله حضور وزیر سابق و کنونی بهداشت در جنوب کرمان و همچنین در قالب ۲ برنامه پویش ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: باوجود تلاش های انجام شده، طی ۲ ماه گذشته متاثر از استان های سیستان و بلوچستان و نیز هرمزگان همچنان گرفتار این بیماری هستیم.

مکارم خاطرنشان کرد: سه شهرستان منطقه که ارتباط مستقیم با دو استان همجوار در جنوب شرق کشور دارند در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و بقیه مناطق جنوب کرمان وضعیت تقریبا آرامی دارند؛ وضعیت شهرستان جیرفت هم نارنجی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: یکی از افتخارهای ما است که توانستیم امکانات خوبی در زمینه کنترل بیماری و ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان فراهم کنیم و میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا اکنون کمتر از ۱۰ درصد است.

به گزارش ایرنا امروز در قالب سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت، همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی در قالب خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، مرکز آموزش بهورزی، محل زیست پزشک و سایر واحدهای بهداشتی در سراسر کشور افتتاح شد.

error: Content is protected !!