۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به استان سمنان تعلق گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی اداره کل کار استان سمنان، با بیان اینکه در سطح کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مقابله با تأثیرات منفی کرونا بر اشتغال و کار و… مصوب شده است، تاکید کرد: سهم استان سمنان تقریباً یک درصد معادل ۳۸۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای اعطای تسهیلات کم بهره به کسب و کارهای اقتصادی به شدت آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است، افزود: حمایت و پشتیبانی از مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هدف این تسهیلات بانکی است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه این تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت می‌شود، ابراز داشت: این تسهیلات شرایطی دارد که برای مثال باید به ضرورت نگهداشتن اشتغال از دوارن پیش از کرونا تا کنون اشاره داشت.

غنیان بیان کرد: این تسهیلات به افراد و یا شرکت‌های حقوقی و حقوقی و کارگاه‌ها به مثابه کارفرما فقط در صورتی تعلق می‌گیرد که علاوه بر حفظ افراد شاغل شأن، توانسته باشند افراد فاقد بیمه دارای مجوز فعالیت که کسب و کار خود را فعال نگه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به کسانی تعلق می‌گیرد که شاغلان آنها نیز از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند، ابراز کرد: کسانی که تمام این شرایط را داشته باشند می‌توانند در سامانه مرتبط با این تسهیلات موسوم به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

error: Content is protected !!