هشتم تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گزارش‌ها از موارد مرگ و میر ناشی از گونه دلتا در کشورهای دیگر را نشان می‌دهد، افرادی که واکسینه نشده‌اند یا واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده و در معرض خطر قرار دارند.

در برخی کشورها این گونه به عنوان ویروس قالب در حال گسترش است و حتی در کشور آمریکا با وجود پوشش ۵۰ درصدی واکسیناسیون، شیوع ۲۰ تا ۵۰ درصدی کرونای هندی گزارش شده و در حال افزایش است.

در نوع ووهان ویروس کرونا، آبریزش بینی از علایم ابتلا محسوب نمی‌شد و اغلب با گلودرد و درگیری دستگاه تنفسی فوقانی مواجه بودیم، اما در گونه دلتا، آبریزش بینی شیوع دارد و هنوز در کشور آمار دقیقی از شیوع گونه هندی وجود ندارد، اما افزایش علایم گوارشی قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه گفت: ویروس کرونا که به تازگی جهش یافته و با عنوان دلتا مشهور شده، ۴۰ درصد مسری‌تر از نوع انگلیسی است.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: به مردم توصیه می‌شود مراقب نوع جهش یافته این ویروس و موج پنجم باشند و با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا موج پنجم این بیماری خواه یا ناخواه در کشور و استان مرکزی آغاز خواهد شد، اما مدت زمان طول کشیدن این پیک بسیار اهمیت دارد و زمان آن به همکاری مردم بستگی دارد.

با شیوع کرونای دلتا متخصصان کشورمان دست به کار شدند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان نسبت به شناسایی این نوع جهش یافته ویروس اقدام کنند که البته موفق هم شدند به گونه ای که دانشیار ویروس شناسی و مسوول فنی آزمایشگاه رفرانس کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امکان انجام آزمایش شناسایی نوع هندی ویروس کرونا موسوم به کرونای دلتا در آزمایشگاه مرجع ویروس‌شناسی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر خبر داد.

دکتر سعید عامل جامه‌دار افزود: آزمایش‌های مربوط به شناسایی انواع بیماری زای ویروس کرونا از جمله انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی و هندی برای بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین برخی بیماران سرپایی در این مرکز انجام می‌شود. 
وی افزود: بررسی‌های اولیه بر روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد حدود ۳۸ درصد نمونه ها از نوع هندی ویروس کرونا است که برای تایید نهایی انواع ویروس‌های جهش‌ یافته لازم است، آزمایشگاه مرجع تهران نیز با روش‌هایی به بررسی این موضوع بپردازد.

همچنین امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که تاکنون چند مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به “دلتا” در این کلانشهر شناسایی شدند که آزمایش آنها برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است.

دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه نگرانی از انتقال این ویروس از طریق تردد مسافران ناقل یا دیگر راه های سرایت ویروس وجود دارد، افزود: نوع هندی ویروس کرونا موسوم به “کرونای دلتا” در کشور در حال چرخش است که سرایت‌پذیری شدید و شیوع آن در برخی استانها به ویژه جنوب کشور نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز کرونای دلتا نوع جدید موتاسیون‌ یافته با عنوان کرونای هندی است و سرعت انتشار این گونه نسبت به کرونای نوع انگلیسی بسیار بالاتر است به همین خاطر کنترل شدید مرزهای استان با هدف پیشگیری از ورود بیماری انجام می شود و آزمایش کرونا در مرزهای این استان توسط کارشناسان دانشگاه در حال انجام بوده و نتایج آزمایشگاه‌های خارج از کشور را قبول نداریم. 

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در زمان حاضر تمامی پروازها به کشور هند و پاکستان لغو شده و در مرزهای چذابه و شلمچه از تمامی افراد تست PCR گرفته می‌شود و از سرنشینان تمام کشتی‌ ها و شناورهایی که وارد پنج بندر خوزستان می شوند، تست کرونا گرفته شده و در صورت مثبت بودن تست آنها، کشتی ایزوله می‌ شود که در این رابطه هم اکنون ۶ کشتی در بنادر خوزستان، ایزوله هستند.

هشتم تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در ادامه درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا هم بشنوید از علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز در یزد اعلام کرد: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر ماه حداقل ۱۰ میلیون دوز انواع واکسن کرونا ، در اختیار استان ها قرار می گیرد که این امر بسیار مهم است.

وی افزود: یزد از جمله مناطق موفق کشور در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری در بخش سرپایی افراد مبتلا به کروناست.

اما در رابطه با وضعیت واکسیناسیون مردم پایتخت هم امروز خبری منتشر شد به نقل از استاندار تهران که گفت: تاکنون ۷.۳ دهم درصد از جمعیت استان تهران واکسن کرونا را دریافت کرده اند و برخی از افراد بالای ۷۰ سال تاکنون برای تزریق دور اول واکسن کرونا به مراکز مراجعه نکرده اند.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۲ دوز واکسن کرونا در استان تهران تزریق و تدابیری اندیشیده شده تا گروه های هدف قبل از مراجعه به مراکز نام خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۶ هزار دوز واکسن برای افراد بالای ۷۰ سال در تهران در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد تاکنون ۷۰ هزار نفر برای تزریق دوز اول واکسن کرونا به مراکز تجمعی تهران مراجعه نکرده اند.

وضعیت واکسیناسیون در دیگر استان‌ها

عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی فرماندار تفرش/ سه هزار و ۳۰۰ نفر از افراد واجد شرایط شهرستان تفرش معادل ۱۵ درصد مردم این شهرستان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این فرآیند همچنان بر اساس برنامه گروه‌های هدف واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه دارد.

فرآیند واکسیناسیون در شهرستان تفرش به صورت مداوم و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود و به لحاظ همکاری همه‌جانبه مردم ازدحام خاصی در مراکز واکسیناسیون این شهرستان گزارش نشده است. 

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان / در نوبت اول واکسیناسیون ۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر و در نوبت دوم تاکنون ۳ هزار و ۵۰ نفر در هرمزگان برابر ویروس کرونا واکسینه شدند و روند واکسیناسیون طبق برنامه همچنان ادامه دارد.

میزان واکسن تحویل داده شده به هرمزگان ۱۰۸ هزار و ۶۲۱ دوز است و هنوز فاصله زیادی تا واکسیناسیون همه افراد جامعه باقی مانده و مطابق آمار یک میلیون ۱۷۷ هزار و ۷۳۹ نفر دیگر در استان باید برابر این ویروس ایمن شوند.

سید جلال بطحایی رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان / واکسیناسیون جمعیت عشایری ساکن در سامانه های عرفی این استان علیه ویروس کرونا برابر با ضوابط انجام شده است.

عشایر بالای ۷۰ سال ساکن در اتراق گاه های موقت و سامانه‌های عرفی همانند سایر اقشار با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشت و مراکز تجمعی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می کنند و علاوه بر این تیم های بهداشتی پس از ورود عشایر به استان، با حضور در سامانه های عرفی یکسری خدمات بهداشتی را با هدف بررسی و بیمار یابی به آنها ارائه می دهند. 

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی / ۸۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال این استان در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه شدند.

از ابتدای شروع واکسیناسیون عمومی با اولویت سالمندان بالای ۷۵ و ۷۰ سال تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار نفر مرحله نخست و یا هر ۲ مرحله را دریافت کرده‌اند.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان / روند واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان طبق برنامه‌ریزی از هفته آینده آغاز می‌شود.

اکنون روند تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال در استان سمنان در حال اجراست و از هفته آینده گروه سنی بالای ۶۵ سال آغاز می‌شود تا مردم در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند. 

سیمین خیاط زاده رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی / هفت درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند و واکسیناسیون دوز دوم واکسن چینی سینو فارم همچنان در استان ادامه دارد اما فعلا به علت نرسیدن دوز اول واکسن کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا آغاز نشده است.   

هشتم تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

وضعیت کرونا در استان‌ها

آمارها حکایت از آن دارد که شمار مبتلایان ب بیماری کووید ۱۹ در نقاط مختلف، کشورمان را به موج پنجم نزدیک کرده است و همچنان مهمترین توصیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا در صورت ورود به این موج که البته با نوع ویروس دلتا همراه است، با حداقل ابتلا و فوتی ها عبور کنیم.

 در ادامه به وضعیت کرونایی تعدادی از استان‌ها به نقل از دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اشاره می شود: 

سیستان و بلوچستان / با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر و با فوت ۱۹ مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسیده است.

تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا بوده و اکنون این استان در وضعیت فوق بحرانی کرونا قرار دارد و ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته،شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر و با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسیده است.

همچنین با توجه به شرایط فوق قرمز ایرانشهر از لحاظ کرونا و به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت و جان مردم، تمامی صنوف به جز داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه و تره بار از امروز به مدت ۱۰ روز تعطیل شد.

خوزستان / بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از صفر به ۲ شهرستان افزایش یافت و شهرستان‌های امیدیه و اندیمشک که پیش از این در حالت نارنجی قرار داشتند اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنین ۱۱ شهرستان ایذه، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان، اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر و رامهرمز در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های شادگان، رامشیر، هندیجان، بهبهان، آغاجاری، باغملک، اندیکا، لالی، گتوند، هفتکل، باوی، حمیدیه، هویزه و کارون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

کهگیلویه و بویراحمد / شمار قربانیان کووید ۱۹ در این استان با فوت ۲ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۹۸ نفر رسید و هم اکنون۱۷۲نفر بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری شدند که از این تعداد ۶۲نفر کرونای قطعی و ۲نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۴۹هزار ۸۸۰ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.

یزد / هم‌اکنون ۴۲۸ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی به آنها ارایه می شود.

اکنون شهرستان یزد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اشکذر، اردکان و بهاباد در وضعیت زرد، همچنین شهرستان های میبد، تفت، ابرکوه، خاتم و بافق در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری / طی ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه ۳۸۲ بیمار مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان آزمایش ۹۹ بیمار مثبت اعلام شد که روند کاهش مبتلایان را نشان می دهد و با احتساب یک مورد فوت در این مدت، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.

در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸۰ هزار و ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که حدود ۹۰ درصد این مبتلایان بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

خراسان رضوی / روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی روزهای اخیر متوقف شده و روزانه کمتر از ۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در این استان فوت می‌کنند.

سمنان / طبق جدیدترین آمار رسمی، ۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان فوت کردند و با این حساب، مجموع آمار فوتی کرونا استان از ابتدای شیوع ویروس تا هفتم تیرماه به یکهزار و ۱۲۵ نفر رسیده است.

اکنون ۱۳۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۰ هزار و ۷۸۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان میامی، آرادان، سرخه و مهدیشهر در شرایط زرد قرار دارند.

قصرشیرین / از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۱۷ نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۲۹ نفر فوت کرده‌اند.

هم اکنون وضعیت قصرشیرین از نظر ابتلا به ویروس کرونا نارنجی است و ۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) این شهر بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

آذربایجان غربی / اکنون به جز مهاباد، شهرستان‌های نقده، تکاب، اشنویه، پیرانشهر و سردشت در جنوب و شوط، پلدشت، چالدران و چایپاره وضعیت زرد کرونایی و ارومیه به همراه شهرهای خوی، سلماس و ماکو در شمال آذربایجان غربی و شهرهای شاهین دژ، میاندوآب و بوکان در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

بوشهر / ۸۰ درصد ظرفیت بخش‌های کووید بیمارستان‌های این استان به صورت میانگین از بیماران پر شده و بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان مرکز مرجع کرونا به دلیل اعزام بیمار بدحال و افزایش بار مراجعه به اورژانس به میزان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

قرمز شدن بیشتر شهرهای استان ناشی از  بی‌توجهی و نبود حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است و هر چند تاکنون به صورت رسمی نتیجه تست و آزمایش هیچ بیمار کرونایی در این استان نشان نداده که به سوش هندی این ویروس مبتلا شده‌ است اما براساس شواهد بالینی بیماران کووید ۱۹ احتمال ورود گونه جدید (سوش هندی) به این استان را افزایش داده است.

هرمزگان / بر اساس آخرین آمار با فوت هفت نفر در شبانه روز گذشته فوتی های کرونا در این استان به یک هزار و ۴۴۰ نفر رسیده و ۶۴۹ نفر نیز بستری شده اند ۹۷ نفر از آنها تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

بیشتر موارد کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی بوده و البته دلتا ویروس نیز در برخی از مناطق شرقی استان مشاهده شده اما تعداد آن بسیار اندک است.

سمنان / در سمنان هم مانند دیگر استان های کشور شناسایی موارد سرپایی مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد مبتلا به کرونا به صورت سرپایی شناسایی شدند و علاوه بر این در ۴۸ ساعت گذشته ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند. 

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان میامی، آرادان ، سرخه و مهدیشهر در شرایط زرد قرار دارند.

لرستان /  ۲ نفر دیگر طی شبانه روز گذشته در این استان قربانی کرونا شدند و شمار جان‌ باختگان به یک‌هزار و ۹۱۸ نفر رسید.

تاکنون ۳۸۱هزار و ۱۵۰نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع، ۳۷۷هزار و ۱۳۰مورد پاسخ داده شده و ۲۵۵ هزار و ۷۷۹ نمونه آن منفی بوده است.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های رومشکان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و سلسله، دلفان، ازنا و کوهدشت در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان پلدختر در وضعیت قرمز است.

گلستان / بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت و درمان، وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان مینودشت و علی‌آباد قرمز شد.

علاوه بر آن گنبدکاووس، گالیکش، آزادشهر، آق قلا، کلاله،گرگان و بندرترکمن در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفتند و مراوه تپه، گمیشان، رامیان، کردکوی و بندرگز نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

همدان / آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ با فوت ۲ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون در این استان به ۲ هزار ۲۶۲ مورد رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۱۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۸ هزار و ۲۶۹ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۵ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان چهار شهرستان «فامنین، کبودراهنگ، رزن و  اسدآباد» در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ایلام / در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های موجود در استان ۷۶ نفر است.

تعداد بستری ها در این استان در حال افزایش و امکان تغییر وضعیت کرونا وجود دارد، در ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی ناشی از کرونا ثبت شده و تعداد فوتی های استان تا این لحظه ۸۰۷ نفر است.

اکنون شهرستان مهران در وضعیت قرمز، ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

مازندران / طبق تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان آمل در آخرین به‌روزرسانی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رنگ قرمز کرونایی یک بار دیگر به مازندران برگشته است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمان حاضر ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آمل بستری هستند. این آمار شامل یک چهارم بیماران کرونایی بستری در مازندران است.

بر اساس آخرین به روز رسانی سامانه ماسک تعداد مناطق نارنجی مازندران هم افزایش یافت و به پنج شهرستان رسیده است. در ارزیابی جدید شهرستان های محمودآباد ، نکا و چالوس از زنگ زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده اند. پیش از این شهرستان های آمل ، قائمشهر و نور در وضعیت نارنجی قرار داشتند.

همچنین اکنون شهرهای بابل، بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، ساری، جویبار، میاندورود، نوشهر، بهشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر بدون تغییر در رنگ بندی زرد کرونایی واقع شدند.

قم / وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط نرم افزار ماسک، با گذشته حدود ۲ هفته بار دیگر به وضعیت نارنجی بازگشت.

بر اساس این اعلام، قم از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار گرفت و نام این استان پس از دو هفته بار دیگر در لیست شهرستان های نارنجی کشور، در کنار ۱۸۳ شهرستان دیگر این رنگ بندی قرار گیرد.

تازه ترین آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا در کشور

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: اکنون💠مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسید و تا کنون دو میلیون ۸۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته  یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و 💠سه هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

💠تا کنون ۲۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دوز رسید.

💠از دیروز تا امروز ۸ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

هشتم تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در پایان خبرهای کرونایی امروز خبرنگاران ایرنا گزارش هایی با محوریت کرونا تهیه کرده اند که با عناوین مشاوره سوگ، مرهمی بر دل داغدیدگان از کرونا، اپیدمی پنجم؛ همنشینی با کرونا در سایه سفر و بی‌خیالی و ورود مازندران به موج پنجم کرونا با ویروس هندی و آفریقایی در سایت خبرهای استانی قابل مشاهده است.

error: Content is protected !!