یک مسئول وزارت بهداشت: نیاز بهداشتی کشور تا ۳۰ سال آینده تامین شده است

بابک فرخی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های حوزه بهداشت استان همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اضافه کرد: ساخت ۸۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی در قالب ۶ هزار و ۵۳۵ طرح در دستور کار وزارت بهداشت در قالب تفاهم نامه سه جانبه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به هزینه کرد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پنج هزار ۱۳۵ طرح بهداشتی تاکنون به بهره برداری رسید و امروز نیز شاهد بهره برداری از ۶۹۶ طرح در کشور بودیم که ۱۴ پروژه بهداشتی مربوط به استان همدان است.

معاون اجرایی مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه عمر ساختمان حوزه بهداشت از ۲۵ سال به ۱۲ سال رسیده است، اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های حوزه بهداشت، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش و تسهیل شده و فضای خوب و در خور شان مردم ایجاد شده است.

فرخی اضافه کرد: تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۵ منعقد شد و پیش از آن یعنی از سال ۹۲ تا ۹۵ نیز ۲ هزار خانه بهداشت و ۳۵۰ مرکز بهداشت و درمانی در کشور بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: برخی از طرح های حوزه بهداشت بین ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه تا پایان دولت دوزارهم می توان آنها را به سرانجام رساند.

فرخی اظهار داشت: به طور متوسط و گلوبال با در نظر گرفتن فضای فیزیکی اهدا شده از سوی خیران سلامت و مبالغی که آنها کمک کردند ۱۵ تا ۲۵ درصد پنج هزار و ۱۳۵ طرح بهداشتی بهره برداری شده در این دولت با کمک خیران سلامت نهایی شده است.

 ۱۴ طرح بهداشتی استان همدان همزمان با سی و چهارمین آیین پویش “ره سلامت” و بهره برداری همزمان ۶۹۶ طرح بهداشتی در قالب خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات سلامت در کشور از طریق ارتباط زنده تصویری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به بهره برداری رسید.

error: Content is protected !!