وزیر پیشنهادی بهداشت دارای سوابق اجرایی مثبت در حوزه نظام سلامت است

دکتر محمود جباروند عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: دکتر بهرام عین‌الهی دارای تجربه علمی در قطب پزشکی کشور است و سوابق وی در دوران هشت سال دفاع مقدس و معاونت آموزشی وزارت بهداشت قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: انتخاب دکتر عین اللهی از سوی رئیس دولت سیزدهم به عنوان  وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بجا بوده و می تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را با توجه به روحیه بسیجی و پزشکی شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مقابله با کرونا اولویت اصلی دکتر عین اللهی در مقام عالی وزارت بهداشت است و در این جهت برنامه های علمی، کارشناسی خوبی برای کنترل این بیماری دارد.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا از برنامه اصلی دکتر عین اللهی در شرایط فعلی کشور  با وجود همه گیری این بیماری است که با انتخاب وی به عنوان وزیر بهداشت در دولت سیزدهم می توان بسیاری کمبودهای دارویی و پزشکی را در مهار کرونا برطرف کرد زیرا وی نگاه سنجیده و کارشناسی به نظام سلامت کشور دارد.

جباروند تصریح کرد: اکنون رعایت پروتکل بهداشتی برای کنترل و مهار کرونا به زیر ۵۰ درصد رسیده و وزیر پیشنهادی این توانایی را دارد که با بکارگیری برخی اقدامات اساسی رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را درصد بالایی افزایش دهد.

وی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن سوابق علمی و اجرایی و بسیجی دکتر عین اللهی، نگاه مثبتی را برای انتخاب وی به عنوان مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی  متولد ۱۳۳۷ سراب، متخصص چشم‌پزشکی، فلوشیپ قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، عضو شورای عالی استعدادهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌ها، دبیر شورای شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو شورای عالی مرکز تحقیقات چشم‌ پزشکی کشور، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی اروپا، ریاست قطب چشم‌پزشکی از سال ۱۳۸۸ تاکنون، ریاست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد و عضو هیأت ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیأت جذب این دانشگاه از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

error: Content is protected !!