۹۰ هزار دوز واکسن کرونا به رفسنجانی‌ها تزریق شد

حجت‌الاسلام علی اصغر عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت مصلی‌های شهرستان در راستای کمک به شبکه بهداشت و درمان و مقابله با کرونا و واکسیناسیون، مواسات و کمک‌های مومنانه پرداخت.

حجت الاسلام عسکری گفت: پس از شیوع کرونا و نصایح رهبر معظم انقلاب برای طرح کمک‌های مومنانه و کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور ما پایگاه نماز جمعه رفسنجان را چندین نوبت برای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه مردم بکارگیری کردیم.

امام جمعه رفسنجان افزود: با شروع واکسیناسیون در رفسنجان و پس از واکسیناسیون کادر درمان و جانبازان که جمعیت زیادی نبودند در اردیبهشت‌ماه واکسیناسیون به صورت عمومی شروع شد و مصلی با همه امکانات و کادر خدماتی ستاد نماز جمعه در اختیار شبکه بهداشت قرار داده شد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: علاوه بر این پارکینگ مصلی نیز در اختیار مردم گذاشته شد تا مردم بتوانند به راحتی به این مکان مراجعه کرده و واکسن بزنند. هم اکنون نیز واکسیناسیون در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در حال انجام است.

وی در مورد عکس‌العمل‌های مردم در مورد واکسیناسیون در مصلی رفسنجان گفت: بنده چند بار برای سرکشی به مصلی رفته‌ام و خدا را شکر مردم از امکانی که ایجاد شده بسیار راضی هستند چرا که با توجه به تمهیدانی مانند در نظر گرفتن پارکینگ برای حجم زیاد مراجعه کننده و ۱۵ ایستگاه واکسیناسیون تقریباً کسی برای زدن واکسن معطل نشده و سریع این کار برای آن‌ها انجام می‌شود. با این برنامه‌ریزی حدود ۹۰ هزار دوز واکسن به مردم تزریق شده است.

جت‌الاسلام عسکری با اشاره به اجرای طرح مواسات در رفسنجان گفت: در این طرح علاوه بر کمک‌های جمع شده در ستاد نماز جمعه رفسنجان نهادهای دیگری مانند اوقاف نیز به مرکزیت مصلی این کمک‌ها را بسته‌بندی کرده و بین مردم تقسیم کردند.

وی ادامه داد: ما هر ماه تقریباً یک یا دو مرحله طرح مواسات را در رفسنجان اجرا کردیم. البته طرح‌های دیگری مانند اهدای جهیزیه نیز داشتیم که کمک‌های نقدی یا کالایی برای تسهیل امر ازدواج جوانان بوده است. امیدواریم در قالب این طرح یک هزار و ۲۰۰ نفر به خانه بخت بروند.

امام جمعه رفسنجان در پایان با اشاره به میزان کمک‌های مردمی در رفسنجان گفت: ما ۱۴ میلیارد تومان را برای طرح اعطای جهیزیه در نظر گرفتیم که حدود ۴ میلیارد تومان آن توسط مردم خیر تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمک‌های مومنانه نیز به حدود ۴۰ هزار بسته غذایی می‌رسد، افزود: البته یکی از برنامه‌های خوب ما تقدیر از کادر درمان شهرستان بود که با مراجعه به بیمارستان رفسنجان این کار انجام شد. امیدواریم بتوانیم این کار را به صورت گسترده‌تری در روزهای آتی پیگیری کنیم.

error: Content is protected !!