چرخش کرونای انگلیسی در ایلام/ وضعیت استان شکننده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر شنبه در شصت و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: مردم متدین استان یک سال انتظار این ماه مبارک و این شب‌های پربرکت را کشیده‌اند و لذا نیاز است با تدابیر فرمانداران و مسئولان مرتبط با برگزاری این مناسبت‌ها به گونه برنامه ریزی شود که هم سلامت مردم تامین شود و هم مردم طبق شرایط اعلامی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی به مدت ۲ ساعت در فضای باز در مراسمات این شب‌ها عزیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و شیوه نامه‌ها در بخش‌های مختلف و حوزه مردمی به صورت ملموسی بهتر شده و به پایداری و عبور از پیک نرسیده و کماکان رعایت‌ها باید حداکثری باشد.

نوذری، از جامعه مطبوعات و رسانه‌های استان خواست برای تثبیت و مدیریت چرخه ویروس کماکان با تولید محتواها و اقناع سازی افکاری عمومی نگذارند تجربه تلخ برخی استان‌های همجوار که در پایان پیک دوباره شاهد خیز بیماری شدند، دوباره تکرار شود.

وی تاکید کرد: با گونه‌های عجیب و ناشناخته‌ای از ویروس در دنیا مواجه هستیم ولی در استان ایلام کرونای انگلیسی چرخه دارد.

مرگ و میرها ۳۰ درصد افزایش داشته است

استاندار ایلام وضعیت استان از حیث کنترل بیماری کرونا را شکننده توصیف کرد و عنوان کرد: وقتی آمار هفته اخیر در مرگ و میرها ۳۰ درصد افزایش داشته، باید کماکان با این ویروس سرسخت مبارزه را ادامه دهیم.

وی ضمن قدردانی از همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه اصناف، کسبه، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی، رسانه‌ها و نخبگان که در کنار جامعه پزشکی فعال بودند، خواهان استمرار مقابله هوشمندانه با این ویروس تا مهار کامل آن شد.

استاندر ایلام همچنین از ستادهای مقابله با کرونا شهرستان‌های دهلران، چرداول و ایلام قدردانی کرد و از ستادهای شهرستان‌های ایوان، آبدانان، دره شهر، بدره خواست با تلاش جامع و همگرایی تمام بخش‌ها سلامت مردم را تامین کنند.

استاندار ایلام، حوزه شهرستان‌های چوار، هلیلان، سیروان و ملکشاهی را روند آرام و مورد قبولی خواند و افزود: البته باید محدودیت‌ها طبق وضعیت رنگ بندی‌های اعلامی در آنها کاملاً رعایت شود.

error: Content is protected !!