چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز سه‌شنبه گفت: در اولین روز از هفته دولت شاهد تکمیل شدن چرخه درمان ناباروری در استان هستیم و این مرکز آماده ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌هاست.

جلال احمدی با اشاره به اینکه این مرکز در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد افزود: تاکنون به خاطر کمبود نیروهای تخصصی همچنین برخی تجهیزات پزشکی تخصصی، قسمتی از درمان ناباروری در استان انجام می‌شد و قسمتی که شامل IVF بود، قابل انجام نبود.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی انجام شده همچنین تامین تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۶ که ارزش ریالی آنها در آن زمان ۳۵ میلیارد ریال بوده و با تامین نیروی فوق تخصص درمان ناباروری در خراسان جنوبی، تجهیزات نیز نصب و راه‌اندازی شد.

چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه امروز شاهد تکمیل چرخه درمان ناباروری هستیم گفت: تمامی خدمات تشخیصی و درمان‌های ناباروری که شامل درمان اولیه و درمان IUI  ، IVF است را می‌توانیم در استان انجام دهیم و این مرکز از یک مرکز سطح ۲ به مرکز سطح ۳ که کامل‌ترین مرکز ناباروری است، تبدیل شد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز رویش تشکیل شده و تحت درمان قرار گرفتند که ۱۱۱ فرزند تاکنون به لطف خداوند متولد شدند و نتیجه تلاش و زحمات کادر درمانی بوده است.

احمدی گفت: امیدواریم اکنون که این چرخه درمان ناباروری در استان خراسان جنوبی کامل شده بتوانیم همه خدمات درمان‌های ناباروری را ارائه دهیم و زوج‌های نابارور مجبور نباشند به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

error: Content is protected !!