چین برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا ندارد

چین برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا نداردیک مقام ارشد بهداشت و درمان در چین گفت: در این مرحله از شیوع کروناویروس در کشور، واکسیناسیون تمام مردم در برابر بیماری کووید-۱۹ ضرورتی ندارد و تنها کادر درمان واکسن دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یک مقام ارشد بهداشت و درمان در چین، همه مردم این کشور نیازی نیست واکسن کروناویروس را دریافت کنند و مقامات پکن به دنبال آن هستند تا کادر درمان و افراد پرخطر را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند که تاکید کننده اعتماد تصمیم گیران به توانایی خود در مهار ویروس است.

«گائو فو» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین گفت: از زمان شروع موج اول بیماری کووید-۱۹ در شهر ووهان، چین چندین بار توانسته بر تاثیرات و پیامدهای ناشی از این بیماری غلبه کند.

وی با اشاره به فاکتورهایی از قبیل هزینه و عوارض جانبی واکسن اظهار داشت: مساله واکسیناسیون عموم مردم متعادل‌سازی خطرات و منافع است. در حال حاضر نیازی به واکسیناسیون عمومی نیست اگرچه ممکن است در صورت شیوع شدید بیماری این تصمیم تغییر کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این سیاست در چین متفاوت از تصمیمهای اتخاذ شده در بسیاری از دولتهای غربی است که اجرای واکسیناسیون عمومی را در نظر دارند.

error: Content is protected !!