کارآزمایی واکسن کرونای کنژوکه در ۷ استان کشور انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیگلری ظهر پنجشنبه در مراسم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و فنیلای کوبا (کنژوکه) در زنجان گفت: با شیوع بیماری کرونا تمام مبادلات و ارتباطات اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: فرزندان کشورمان با دستان خالی با تکیه بر دانش دانشمندان جوان خود از این عرصه موفق بیرون آمدند و از طرفی انستیتو پاستور ایران با قدمت ۱۰۰ ساله خود را همیشه ثابت کرده و در تولید واکسن وارد عرصه شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نام و برند انستیتو پاستور ایران نمی‌توانست بر روی هر واکسنی قرار بگیرد چون بین‌المللی است.

بیگلری تاکید کرد: انستیتو چندین پروژه را در حال انجام دارد که حتی فازهای حیوانی آنها سپری شده و آماده ورود به فاز بالینی است و امیدواریم در این خصوص سر بلند باشیم.

وی افزود: تولید یک واکسن مشترک با کشوری دیگر و یا انستیتوی صاحب نام بود که این مهم از طرف سیاستگذاران کشور به انستیتو پاستور ایران محول شد که کار بین‌المللی را پیگیری کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران ابراز داشت: مطالعات نشان داد که این واکسن مشترک یکی از بی‌خطرترین و کم عارضه‌ترین واکسن‌ها در جهان است و واکسنی مورد توجه قرار گرفته که با ساختارها و برنامه‌های فعلی در انستیتو منطبق بوده است.

بیگلری با بیان اینکه در کارآزمایی بالینی یک و دو و همین طور در فاز سه به ۴۴ هزار نفر در کشور کوبا که اولین دوز را دریافت کردند ثابت شده است، افزود: توانایی این واکسن مد نظر بوده است.

وی ابراز کرد: این واکسن طوری تهیه شده که برای همه سنین ۱۸ تا ۸۰ سال بدون هیچ نگرانی تزریق می‌شود و ربطی به جنسیت ندارد.

بیگلری افزود: کار آزمایی بالینی سه در هفت استان کشور انجام می‌شود که در زنجان و یزد انجام می‌شود و ۹۷ درصد ایمنی دارد و با کشور کوبا مقرر شد، ه هردو کشور پس از تامین نیاز واکسن داخل به امر صادرات آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این واکسن از سوی دو انستیتو صاحب‌نام جهانی است که در بازارهای دنیا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

error: Content is protected !!