کمیسیون بهداشت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت موافقت کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،زهرا شیخی در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به شرح زیر قرائت کرد: دکتر عین اللهی متخصص چشم پزشکی و فلوشیب قرنیه و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای استعدادهای وزارت بهداشت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت در شرح تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی بهداشت، افزود: تاکید بر اولویت مدیریت کرونا و اتمام واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲سال طی ۶ ماه با حمایت دولت و تخصصیص اعتبارات مورد نیاز و تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم و در حوزه بهداشتی و آموزش پزشکی داشته و قصد دارد نیروهای ماهر و متخصص در این مناطق بگمارد. همچنین او اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی را سرلوحه قرار خواهد داد.

شیخی افزود: سیاست‌های کلی جمعیت، یکپارچه سازی بیمه‌ها، تقویت خانه‌های بهداشت و تعامل با مجلس در دستور کار عین اللهی قرار دارد. همچنین قانون مداری و توجه و به کارگیری مدیران شایسته که خود باعث مبارزه با فساد می‌شود دستور کار او است. مردم گرایی، اعتقاد به خرد جمعی و مبارزه با خویشاوند سالاری در ساختار وزارت بهداشت از اهم موارد مورد توجه در برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت است.

وی افزود: اتخاذ راهبردهای افزایش جمعیت، نهادینه سازی طب سنتی و پوشش همه جانبه بیماران از سوی بیمه‌ها نیز در برنامه های عین اللهی قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با اشاره به جمع بندی این کمیسیون پس از بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، خاطرنشان کرد: مدارک و سوابق او با واقعیت منطبق بود و در راستای کارکرد وزارت بهداشت قرار دارد. همچنین این کمیسیون او را فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.

error: Content is protected !!