۳۰ درصد جامعه هدف استان ایلام واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری بعدازظهر روز یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: شرایط استان اصلاً خوب نیست، میزان مبتلایان و بستری‌ها در حال افزایش است، این در حالیست که تعداد فوتی‌ها نسبت به ماه قبل روند افزایشی دارد.

وی افزود: هم اکنون ۴۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۸۱ نفر مشکل حاد دارند و این روند به شکلی ادامه دارد که کار ما در حوزه درمان سخت‌تر شده و پزشکان و کادر درمان را نیز خسته کرده‌اند.

استاندار ایلام با اشاره به تعطیلی ۶ روزه کشور و استان که با هدف کاهش ابتلاء و نظارت بیشتر بر اصناف، بازار و اجرای محدودیت‌ها اجرا شد با تقدیر از همه عوامل و افرادی که در این مدت در روند بهبود شرایط کمک کردند و همچنین با تشکر از همراهی اصناف، بازاریان و مردم که نقش آفرین بودند، عنوان کرد: امیدواریم که این تلاش‌ها منتج به نتیجه شود و تا آخر هفته شاهد عبور این پیک از استان و کشور باشیم.

وی همچنان بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها، اجرای دستورالعمل‌ها و زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی و جمع‌های خانوادگی تاکید کرد و گفت: تدابیری اندیشیده شود تا در بازار، مغازه‌ها ودر مکان‌های عمومی ماسک و مواد ضد عفونی کننده وجود داشته باشد و فروشندگان ضمن رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک مردم و مراجعان را تشویق به استفاده از ماسک کنند.

نوذری با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون ۳۰ درصد جامعه هدف ایلام (۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری) در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، ابراز داشت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۱۴۳ دز واکسن معادل ۳۰ درصد در استان تزریق شده و ۲۰ هزار دوز دیگر وارد شده و با پیگیرهای مداوم در حال رایزنی برای دریافت دوزهای بیشتر هستیم.

error: Content is protected !!