کم‌کاری مدیران در اجرای مصوبات کرونای خراسان شمالی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بیگ زاده روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: الویت نخست دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان ها،  سلامتی شهروندان است به گونه ای که در حال حاضر گشایشی در تالارها، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی و دورهمی‌ها نخواهیم داشت و رویکرد مسوولان نیز باید اجرای دقیق مصوبات ملی و استانی مقابله با کرونا باشد.

وی افزود: در واقع فرمانداران باید بر برگزاری مراسم ها مطابق با رنگبندی کرونایی آن شهرستان نظارت داشته باشند و با فرد متخلف به جدیت برخورد کنند.

بیگ زاده گفت: بنابراعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، در حال حاضر ظرفیت ۷۰ درصد تخت های بیماران کرونایی تکمیل شده است به گونه ای که اگر همچنان شاهد عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشیم، وضعیتی مشابه استان های همجوار خواهیم داشت.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به تخلفات کرونایی برخی از تالارهای پذیرایی در برگزاری مراسمات عروسی، خاطرنشان کرد: تمامی تالارهای پذیرایی که علی رغم هشدارها،  اقدام به فک پلمب و برگزاری مراسم های عروسی کرده اند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: همچنین مدیری که اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی در شرایط قرمز کرونایی کرده است، فراخوانده و برخورد می شود.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان در وضعیت قرمز، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و  گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

از ابتدای مردادماه سال‌جاری تاکنون ۱۸ بیمار کووید ۲۳ جان خود را از دست دادند.

error: Content is protected !!