کهگیلویه و بویراحمد کمبودهای زیادی در بخش بهداشت و درمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی صبح چهارشنبه در نشست ستاد کرونا در یاسوج گفت: باید کمبودهای استان کهگیلویه و بویراحمد که عقب ماندگی قدیمی است را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: خودم را مکلف به تأمین و تسریع نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانم تا عقب ماندگی‌های این استان اصلاح شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نو پا است و هماهنگی، دلسوزی و تعهدی که در تیم استانی وجود دارد، تعیین کننده کنترل بیماری هستند و تجربه ثابت کرده است که بزرگی و سابقه دانشگاه‌ها در مقابله با اپیدمی‌ها مطرح نیست.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با بضاعت حداقلی و کمترین تجهیزات، شرایط را جوری مدیریت کرده که امروز با افتخار می‌گوید، شرایط را کنترل کردیم و این نشانگر تعهد اخلاقی است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه اینکه تخت‌های ICU استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت و میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: در دهدشت، قسمت اعظم تخت‌ها، در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و به طور کلی در استان بخش حداکثری بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی همچنین به کمبود زیرساختها اشاره کرد و افزود: در بیمارستان گچساران تجهیزات تقریباً مستقر شده‌اند و بیمارستان ۱۳۶ تخت‌خوابی نرگسی باید دستگاه سی تی اسکن داشته باشد و این بیمارستان تا خرداد افتتاح می‌شود.

این مسئول گفت: برای بیمارستان بهمئی تا یک ماه دیگر تجهیزات مورد نیاز را ارسال می‌کنیم و باید تا پایان تیرماه افتتاح شود.

جان‌بابایی گفت: شهر دهدشت نسبت به سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تجهیزات و بیمارستان عقب مانده و تعداد تخت‌های کمتری دارد و با توجه به وسعت بیمارستان کنونی امکان افزایش تخت و ساخت فاز دوم بیمارستان دهدشت وجود دارد.

error: Content is protected !!