گروه‌های پُرخطر در همدان تا سه ماه آینده واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در آیین راه اندازی نخست پایگاه تجمعیی واکسیناسیون در شهرستان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه های نخست در شروع واکسیناسیون بود.

وی اضافه کرد: با توجه به پروتکل سند ملی واکسیناسیون نخستین گروه هدف و اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالان در بخش های سلامت استان بودند که نزدیک به ۱۰۰ درصد آنها واکسینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا اختیاری است اظهار داشت: شماری از کادر سلامت تمایل به تزریق واکسن نداشتند یا افرادی به عللی تاکنون موفق به مراجعه برای تزریق واکسن کرونا نشدند.

دکتر حیدری مقدم ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۵ درصد متوفیان کرونا افراد بالای ۷۰ سال هستند بنابراین به عنوان گروه نخست افراد بالای ۸۰ سال سپس بالای ۷۵ و ۷۰ سال در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همدان جزو سه استان اول کشور از نظر جمعیت سالمند است و هم اینک تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال در این استان در مراکز تجمعی و پایگاه های سلامت آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: شمار کمی از افراد بالای ۸۰ سال با وجود فراخوان اما تاکنون واکسن تزریق نکردند که بر اساس زمانبندی در ۴۶ مرکز تزریق واکسن موجود در استان همدان علیه کرونا واکسینه می شوند.

حیدری مقدم بیان کرد: امروز نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهرستان همدان راه اندازی شد که این مرکز دارای چهار سایت برای تزریق واکسن به بانوان و چهار سایت برای تزریق واکسن به آقایان است.

وی بیان کرد: این مراکز از ساعت هفت و نیم صبح به مدت ۱۲ ساعت فعال بوده و در روزهای تعطیل نیز به مراجعه کنندگان واکسن کرونا را تزریق می کند با این وجود از گروه های هدف درخواست می شود از مراجعه بدون هماهنگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: گروه های هدف باید ابتدا در داخل سامانه ثبت نام کرده و پس از تعیین نوبت و مکان تزریق واکسن، به محل پیش بینی شده مراجعه کنند.

error: Content is protected !!