مدیران در طرح‌های توسعه‌ای حمایت از فقرا را مدنظر قرار دهند

به گزارش ایرنا دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در سومین سیمینار بین المللی CSR که در منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار داشت: اگر بحث حمایت از فقرا را در کنار سازندگی لحاظ نکنیم، زیرساخت‌های اجتماعی نیز با یک بحران اجتماعی از دست خواهند رفت لذا یک مدیر باید به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر توسعه بر مبنای فقر زدایی نباشد توسعه پایداری نیست گفت:مدیر توسعه یافته مدیری است که در کنار توسعه به عدم شکل گیری بحران های اجتماعی در کنار پروژه ها فکر کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در ۳۰ سال گذشته به راحتی جمعیت کودکان را واکسینه می کردیم و توانستیم مرگ و میرها را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم، در آن زمان واکسن به خوبی وارد کشور می شد اما امروز با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: از ۳۸۰ هزار مرگی که روزانه در دنیا ثبت می شود اغلب آن ناشی از بیماری های غیرزمینه ای، تصادف و چاقی است که وزارت بهداشت کمترین نقش را در آن دارد لذا باید در الگوی رفتار زندگی خود تغییر ایجاد کرد و این اقدام باید از مدارس شروع شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تاثیرگذاری بقیه دستگاه‌ها در بخش سلامت در سال های آینده آشکارتر خواهد شد گفت: امروز درگیر یکی از اپیدمی های بزرگ تاریخ هستیم که شاید هر ۲۰۰ سال یکبار رخ دهد اما همکاران ما در خوزستان به زیبایی عمل کردند که باید دست آنها را ببوسم.

وی افزود: همکاران ما در این راستا توانستند یکی از سهمگین ترین اپیدمی ها یعنی ویروس انگلیسی را در خوزستان مهار کنند که جا دارد از مسئولان استان و منطقه آزاد اروند در مدیریت این بیماری تشکر کنم و امیدوارم با همکاری خوبی که در استان حاصل شده، با خیز دیگری مواجه نشویم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و ایستادگی ،روز دزفول برای افتتاح چند پروژه حوزه سلامت امروز دوشنبه به خوزستان سفر کرد.

دکتر نمکی در ادامه سفر خود برای افتتاح چند پروژه بهداشت و درمانی عازم دزفول شد.

error: Content is protected !!