گلایه از نظارت های ضعیف برخی دستگاه ها در حوزه کرونا

کامبیز مهدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس رنگ‌بندی‌های جدید نهبندان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و فردوس نیز به تعداد شهرهای نارنجی خراسان‌جنوبی افزوده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند، قاین، فردوس، درمیان، سربیشه در وضعیت نارنجی قرار دارند، بیان‌کرد: مدیریت محدودیت‌های کرونایی به صورت هوشمند است و به محض قرمز شدن شهرها اعمال می‌شود و دستگاه‌ها باید شرح وظایف خود را انجام دهند.

مهدی زاده ادامه‌داد: ورود به شهرهای قرمز موجب جریمه است اما به صورت فیزیکی جلوی کسی گرفته نمی‌شود بلکه این امر به صورت هوشمند انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فراتر از بحث اعمال قانون و جریمه ما خواستار رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها توسط خود مردم هستیم چرا که تنها در این صورت اگر از چشم ناظران نیز مخفی باشند باز هم پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

مهدی زاده اظهارکرد: البته برخی از دستگاه‌ها به ویژه در حوزه نظارت بر اصناف به صورت جدی ورود پیدا نکرده‌اند و شرایط در این حوزه مانند پیک چهارم و پیک‌های قبل از آن نیست.

وی بیان‌کرد: قرمز شدن یا نشدن بقیه شهرهای خراسان‌جنوبی بسته به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و میزان بستری‌ها در شهرهای استان دارد ولی از آنجایی که برخی از شهرهای ما از زرد به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده‌اند، احتمال قرمز شدن شهرهای بیشتری نیز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی یک روند ثابت مانند تمام کشور را دارد، گفت: در زمینه واکسیناسیون ما ۰.۶ درصد از پوشش کشوری جلوتر هستیم.

مهدی زاده اظهارکرد: علت این موضوع نیز بالا بودن جمعیت سالمند در خراسان‌جنوبی است و از این جهت در پوشش کشوری بالاتر هستیم.

وی یادآورشد: هنوز دستورالعمل تزریق واکسن‌های ایرانی (کوو برکت) که در اختیار داریم ابلاغ نشده است هر چند در خراسان‌جنوبی افراد زیادی علاقمند هستند که واکسیناسیون آنان توسط واکسن ایرانی صورت گیرد

error: Content is protected !!