گیلان بالاترین تزریق واکسن کرونا نسبت به کل جمعیت را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۱ طرح بزرگ و عام‌المنفعه حوزه سلامت گیلان با اشاره به اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های بهداشتی در سراسر کشور، گفت: بیش از ۵۰ هزار نیرو در دوران کرونا در دانشگاه‌های مختلف کشور جذب شده و حقوق پرسنل بهداشت و درمان نیز ۸۵ درصد افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان جز اولین استان‌های درگیر کرونا بود، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ هزار بیمار در این مدت در بیمارستان‌های استان بستری و بیش از ۴۰۰ پزشک و ۴ هزار پرستار در ۲۹ بیمارستان استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کادر درمان در دوران کرونا بیمار و ۳۷۰ نفر بستری شدند، اضافه کرد: ۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان نیز در راه حفظ سلامت جامعه به شهادت رسیدند.

سالاری با اشاره به اینکه ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار واکسیناسیون کرونا در استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بالاترین تزریق نسبت به کل جمعیت را در کشور داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرایی سازی اصلاح زیرساخت‌های درمانی، گفت: در شهریور ۹۸، اورژانس هوایی و اورژانس بیمارستان حشمت استان راه اندازی شد و ۲۵ تحت در بیمارستان رازی که سانتر کرونا است فعال شد.

وی به تجهیز چندین بیمارستان در شرق و غرب استان گیلان اشاره و بیان کرد: با همکاری ارتش، بیمارستان امام حسن بهسازی شد و مرکز جامع سلامت شهر ماکلوان نیز راه اندازی شد.

سالاری با بیان اینکه بدهی دانشگاه به نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: ۳۱ پروژه عمرانی در حوزه بهداشتی، درمانی و اورژانسی امروز افتتاح می‌شود و ۲۲ پروژه در طی یک ماه آینده نیز می‌تواند افتتاح شود.

error: Content is protected !!