گیلان جزو استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه های بهداشت و درمان استان گیلان افزود:  جایگاه مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارایه سیاست ها، خط مشی ها و برنامه ریزی ها برای تامین بهداشت عمومی، سلامت جامعه و تقویت نیروهای انسانی همه گروه های پزشکی، درمانی و پژوهشی و سایر وظایف بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به مدیریت بیماری کرونا در گیلان با تلاش و جدیت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر دست اندرکاران در این استان خاطر نشان کرد: با تلاش دولتمردان، کادر بهداشت و درمان گیلان و همراهی خوب مردم به رغم اینکه دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ بودیم اما این بیماری به درستی  مدیریت و خدمات رسانی لازم به مردم انجام شد.

زارع با بیان اینکه امروز نه تنها در عرصه بهداشت و درمان بلکه در همه عرصه ها با توجه به محدودیت ها و مشغله های ناشی از مدیریت بیماری کرونا موفق بوده ایم، اضافه کرد: گیلان در تامین زیرساخت های بهداشت و درمان نیز جزء استان های موفق بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز  امیدواری کرد: تا در استمرار حمایت ها و مساعدت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک هایی که اکنون در دست ساخت بوده و پیشرفت های خوبی دارد، تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

زارع  خاطر نشان کرد: گیلان به دلیل ظرفیت های گوناگون به لحاظ منابع انسانی و پتانسیل های خوب اقتصادی در عرصه خدمت به مردم کشور همواره تاثیرگذار بوده و هست.

۳۱ پروژه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نقاط مختلف استان با اعتبار ۳۰۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان صبح امروز دوشنبه در بیست و هشتمین آیین «پویش ره سلامت» با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئوکنفرانس بهره برداری شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر بیماری کرونا در کشور بود. بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان پس از شیوع کرونا به رغم مشکلات اقتصادی کشور  تجهیز و بهسازی شدند.

۲۶ بیمارستان دولتی دانشگاهی ، یک بیمارستان تامین اجتماعی ، یک بیمارستان دولتی نیروی دریایی و ۱۰ بیمارستان خصوصی است .

error: Content is protected !!