۱۱ هزار دوز واکسن به افراد بالای ۷۰ سال در شرق استان سمنان تزریق شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد ۱۶ هزار تن افراد بالای ۷۰ سال برآورد می شود، افزود: از آغاز واکسیناسیون این گروه تاکنون حدود ۷۰ درصد معادل ۱۱ هزار تن دست‌کم یک دوز واکسن را دریافت کردند.

وی از تزریق ۱۸ هزار واکسن از آغاز واکسیناسیون تاکنون برای گروه های هدف در شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد و تصریح کرد: به لحاظ شرایط همه گیری و سطح خطر همچنان شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

چمن با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پاسخ ۲۰ مورد نمونه آزمایشگاهی ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه مثبت اعلام شد، اظهار داشت: از این تعداد هشت تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۷۶ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری و تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

وی به موضوع تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مصوبات خوبی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای انتخاباتی ابلاغ شده و انتظار می رود همگان همراهی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند تا دچار شیوع مجدد و موج جدیدی نشویم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۹۸ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۹۳۹ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (نهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۵۴ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴ تن رسید.

error: Content is protected !!