۱۲۵بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

کامبیز مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا ۶۲ هزار و ۳۰۴ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این میزان ۲۲ هزار و ۱۴۰ مورد مثبت و ۴۰ هزار و ۱۶۴ مورد نیز منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ تست pcr در استان انجام شده است، بیان‌کرد: نتیجه ۲۲ آزمایش مثبت بوده که هشت مورد بستری و ۱۴ بیماری نیز سرپایی بوده‌اند.

مهدی زاده ادامه‌داد: همچنین ۳۲۹ آزمایش سریع کرونا در خراسان‌جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده که ۱۰۳ نمونه آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۶۶ نفر ابتلاء قطعی به کرونا دارند و هشت نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دو نفر از بیماران در وضعیت جسمی نامناسب و وخیمی هستند، اظهارکرد: ۲۱ هزار و ۱۴۴ نفر نیز تاکنون از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

مهدی با اشاره به اینکه هیچ مورد فوتی کرونا در خراسان‌جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته نداشته ایم، یادآور شد: تاکنون در خراسان جنوبی ۹۲۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا فوت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی ۵۳ هزار و ۶۳۲ نفر از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند، ادامه‌داد: ۴۳ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول و ۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امروز نیز ۷۰۷ نفر از هم استانی‌های عزیز واکسن کرونا را دریافت کردند که ۱۵۰ نفر از آنان دوز اول و ۵۵۷ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند و در مجموع ۷.۲۶ درصد جمعیت هدف استان دوز اول و ۳.۳۷ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را زده‌اند.

error: Content is protected !!