۱۴هزار نفر از جمعیت بالای ۸۰ سال مازندران واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش ایرنا ، دکتر قاسم اویس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار تزریق واکسن سالمندان جامانده طبق وعده های داده شده در هفته آینده انجام خواهد گرفت و هیچ نگرانی و محدودیتی برای واکسناسیون سالمندان واجد شرایط وجود ندارد.  

وی همچنین از تزریق واکسن کرونا به بیشتر نیروهای شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی اعم از دولتی و خصوصی ، بیماران خاص ، جانبازان بالای ۷۰ درصد و نیز افراد سالمند در مراکز نگهداری تحت‌پوشش بهزیستی در سطح استان خبرداد و گفت: این قشر از جامعه که تزریق واکسن آنها در اولویت قرار داشت انجام شده است.    

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پس از تزریق واکسن به تمامی افراد بالای ۸۰ سال ، به طور پلکانی سنین پنج سال پائین‌تر از ۸۰ سال تا ۶۰ ساله ها در نوبت های بعدی دریافت واکسن قرار خواهند گرفت.

به گفته اویس، مراحل بعدی شامل افراد شاغل در مراکز پذیرایی ، اماکن اقامتی گردشگری ، شهرداری ها ، کارکنان حمل و نقل عمومی و مشاغل پرخطر برای تزریق واکس کرونا فراخوانده می شوند.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت ماه در کشور و مازندران آغاز شده همچنان ادامه دارد و این افراد پس از تماس تلفنی یا پیامک از سوی کادر درمانی بهداشتی ودرمانی به خانواده هایشان با حضور در مراکز بهداشتی شهرستان واکس کرونا دریافت می کنند.

طبق آمار منابع رسمی ، مازندران با ۴۰۲ هزار نفر جمعیت سالمند جزء دومین استانی است که در کشور از بیشترین افراد سالمند برخوردار است  و طبق گزارش اداره کل بهزیستی مازندران از این شمار جمعیت سالمند استان ، حدود ۸۸ درصدشان دارای توان جسمی بالایی هستند که ویروس کرونا زندگی آن ها را در معرض تهدید قرار داده است 

مازندران تاکنون چهار موج شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است و در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مازندرانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر طی موج چهارم همه گیری کرونا بوده است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در حال حاضر ۹۲۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.
 

error: Content is protected !!