۱۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

بنا به اظهارات مسوولان و کادر درمان یکی از دلایل شیوع موج پنجم کم توجهی و عادی انگاری مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، تجمع و حجم بالای سفرها است، موضوعی که راه را برای ورود ویروس دلتای هندی به کشورمان باز کرده است.

اینک چشم امید همه به افزایش واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است اما تذکر این نکته هم ضروری است که صرف واکسن زدن، ایمنی کامل ایجاد نمی کند و مردم باید تا ریشه کنی این بیماری تمامی موارد بهداشتی را جدی بگیرند تا از خطرات احتمالی آن در امان بمانند.

در این میان برخی هنوز به واکسن های کرونایی چه از نوع خارجی و چه تولید داخل اطمینان ندارند و چندان تمایلی برای تزریق واکسن نشان نمی دهند که در این رابطه رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: واکسن مشترک انستیتوفینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران علیه فرم های شدید و مرگ های ناشی از کرونا اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکتر علیرضا بیگلری افزود: اثربخشی ۲ دوز واکسن سوبرانا۲ به همراه دوز بوستر سوبرانا پلاس در کارآزمایی بالینی فاز سوم کوبا ۹۱/۲ درصد اعلام شده که اثربخشی علیه موارد شدید و فوت، ۱۰۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: بر پایه این گزارش قبلا اثربخشی رژیم ۲ دوزه سوبرانا۲ در کوبا ۶۲ درصد گزارش شده بود که مطالعه بررسی اثربخشی این واکسن در ایران در قالب کارآزمایی بالینی فاز سوم هنوز ادامه دارد.

هر روز بر تعداد شهرهای قرمز کرونایی اضافه می شود و همچنان هشدار برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی حرف اول را برای مقابله با این ویروس می زند، در این رابطه خبرنگاران ایرنا در مراکز استان ها از روسای دانشگاه های علوم پزشکی وضعیت کرونایی نقاط مختلف جویا شده اند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود.

۱۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سه شهرستان افزایش یافت.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، علاوه بر خمین شهرستان‌های دلیجان و محلات نیز از نارنجی( پرخطر) در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) قرار گرفتند و اکنون شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خنداب، تفرش و فراهان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی تصریح کرد: اکنون میزان بستری‌ها افزایش چشمگیری ندارد اما میزان ابتلا به ویروس دلتا( جهش یافته هندی) به شدت افزایش یافته است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد هم از آماده باش مراکز درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا خبر داده و گفته است:هم اکنون در استانها و کشورهای همجوار شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مشاهده می شود و افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان دهنده اوج دوباره این ویروس در جامعه است.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: اختصاص تخت های ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا و افزایش تعداد مراکز اورژانس از جمله تمهیداتی است که در قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا اندیشیده  شده است.
وی افزود: سویه هندی کرونا قدرت سرایت بیشتر دارد و علایم شدیدتر ایجاد می کند، از همین رو رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در تجمع ها برای کنترل این ویروس ضروری است.  

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.

دکتر محمدجعفر صادقی افزود: به محض اینکه فردی دچار علایمی مانند تنگی نفس، تب، سرفه و علایم گوارشی مانند حالت تهوع، سردرد و اسهال شد باید به مراکز ۱۶ ساعته ویژه کرونا مراجعه کند تا از نظر ابتلا به کرونا بررسی شود.

همچنین معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اعلام کرد: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۸۱۵ مسافر خارجی در ورودی‌های استان تب‌سنجی شده‌اند.

غلامرضا صیادی افزود: این تعداد مسافر در قالب طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفند پارسال تا هفدهم تیرماه امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پایش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۷۹۴ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که از آنان تست تشخیصی گرفته شده و این افراد برای پیگیری‌های بعدی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

افزایش بیماران کووید ۱۹ در چند روز اخیر در خراسان شمالی هم باعث پر شدن نیمی از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی و گسترش وضعیت الگوی رنگ بندی قرمز و نارنجی کرونایی در ۶ شهرستان از هشت شهرستان این استان شده به طوری که هم اکنون شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد در وضعیت قرمز، راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم نارنجی و  شهرستان های فاروج و گرمه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

طبق گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از نتایج افراد مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام شد و این زنگ خطر موج پنجم را در استان در حالی که هنوز به طور کامل از موج چهارم خارج نشده، به صدا در آورده است.
 علاوه بر آن تعدادی بیمار مشکوک مبتلا به دلتا ویروس کرونایی نیز در استان خراسان شمالی شناسایی شدند که نمونه این افراد برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه های مرکزی در تهران و مشهد ارسال شد که پیش بینی می شود بخشی از این بیماران مشکوک مبتلا به بیماری دلتایی موسوم به هندی باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: در ۴۸ ساعت گذشته آماربیماران کووید ۱۹  بستری در بیمارستان های این استان حدود ۵۰ درصد افزایش یافت به طوری که در این مدت افزون بر ۱۶۲ بیمار در بیمارستان ها افزایش یافت.
🔸️دکتر سید احمد هاشمی افزود: همچنین در هفته جاری ۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند که سه نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.
وی اضافه کرد : هم اکنون ۳۱۴ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

در ادامه خبری هم بگیریم از وضعیت کرونایی سیستان و بلوچستان که این روزها در کنار گرما باید ویروس دلتا را هم تحمل کنند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور که به منظور بازدید از روند ورود و خروج اتباع و تردد خودروهای ترانزیتی از مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی پاکستان در مرز میرجاوه، عازم این استان شده است، در این رابطه گفت: تمامی شاخص‌های چهارگانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و نحوه استفاده از تهویه در اماکن عمومی، سیستان و بلوچستان در این چند ماه اخیر همیشه رتبه آخر بوده و فاصله چشمگیری با میانگین کشوری دارد.

بابک دین‌پرست اظهارداشت: ابلاغیه‌های زیادی داشتیم از سوی رییس جمهوری، وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده ناجا که بیش‌از ۲۰ بخشنامه و دستورالعمل برای جلوگیری از این ترددها صادر شده که این موضوع در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: روند اقدامات وزارت بهداشت در اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی مبنی بر اینکه جلوگیری کنند از ورود این ویروس و گردش آن به عمق ۲۰۰ کیلومتری کشور نیز در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سیستان و بلوچستان هم گفت: در حوزه پیشگیری، تعداد قابل توجهی کیت برای تست‌های آزمایشگاهی وارد سیستان وبلوچستان شده و این استان در اولویت وزارت بهداشت، مسوولان کشوری، نمایندگان مجلس و سازمان های خیریه و مردم نهاد است. 

حمید سوری اظهار داشت: حدود دو هفته است که در استان سیستان و بلوچستان حضور داریم و در این مدت در درجه اول تلاش کردیم که محدودیت ها، مشکلات و کمبودها را در شرایط بحرانی اخیر شناسایی و راهکار مناسب برای آنها اتخاذ کنیم.

در این رابطه همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۶ هزار تست کرونا از سوی واحدهای زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که این روند به بیماریابی و کنترل آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

دکتر حسینعلی شهریاری اظهارداشت: خطر انتقال ویروس کرونا از سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با ۲ کشور افغانستان و پاکستان وجود دارد، بنابراین باید به سرعت جمعیت این استان را ایمن کنیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با فوت ۲۱ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۹۲ نفر رسید.   

دکترمحمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۷۴۷ بیمار حاد تنفسی و  ۳۷۱ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، اظهارداشت: یکهزار و ۵۲۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

درباره وضعیت کرونایی استان چهارمحال و بختیاری هم بشنوید از زبان رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی این استان که گفت: اگر چه شهرستان بروجن در جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت در وضعیت قرمز قرار گرفت اما روند شیوع این ویروس در استان همچنان در حالت ثبات قرار دارد.

مجید شیرانی افزود: در مجموع وضعیت شیوع کرونا در استان طی ۲ هفته گذشته نه روند کاهشی داشته و نه با افزایش روبرو شده بلکه روند باثباتی را طی کرده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم در نشست استانی مقابله با کرونای استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش آمار کرونا در استان های همجوار نیاز است که وضعیت هشدار را در خوزستان جدی تر گرفته و مراقبت ها را تشدید کنیم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: نمونه مشکوک شناسایی شده در شهرستان بهبهان جهت آزمایشات تکمیلی ارسال شده و هنوز نوع واریانت آن مشخص نیست. به محض قطعی شدن نوع ویروس به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در هفته گذشته اگرچه شمار فوتی های کرونایی استان کاهشی بود اما میزان موارد ابتلا به کرونا و همچنین آمار بیماران بستری افزایش یافته که نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال تاکنون جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند افزود: این گروه سنی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا را دارند که امیدواریم با تاکید رسانه ها، برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

در زمان حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار، لردگان و اردل کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی نیز متناسب با رنگ‌بندی هریک از شهرستان‌ها باید رعایت شود.

وی از ثبت یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در استان خبر داد و گفت: طی چهار روز اخیر فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و فوتی‌های ناشی از این ویروس کماکان یک هزار و ۱۵۶ نفر است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز امروز با حضور در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج گفت: زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا در استان های مختلف کشور به صدا درآمده است که باید مراقبت های ویژه در این زمینه افزایش یابد.

حسینعلی امیری اظهار داشت: در هفته های اخیر پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور کاهش یافته و به حدود ۶۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: روند چهار ماهه مبتلایان، بستری ها و فوتی های کهگیلویه ‌و بویراحمد نشان می دهد کرونا در این استان به خوبی مدیریت شده و از ۹ شهرستان پنج مورد زرد و تنها ۲ مورد قرمز بوده که به دلایل مختلفی قرمز شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم اعلام کرده است که در شبانه‌روز گذشته از هزار و ۲۰۶ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ، ۵۷۸ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۴۸ نفر در  بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۵۳۰ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند و در شبانه روز گذشته نیز ۲ بیمار هم  به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گفته وی  هم‌اکنون ۶۷۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

هم اکنون وضعیت بهداشتی هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز قرار گرفته و ۲ شهرستان دیگر به رنگ نارنجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این استان گفت: میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به این بیماری در هفته گذشته به میزان ۱۰ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود: موارد بستری و بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان رو به رشد است و همچنان درصد بیشتری از آزمایشات سرپایی کرونا مثبت می شود.

وی با بیان اینکه موارد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در کرمان ثابت است، تصریح کرد: در پیک قبلی کرونا روزانه ۳۰ مورد فوتی در این استان داشتیم و اکنون ۹ فوتی ناشی از کرونا اتفاق می افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: بیمارستان های شهرستان های جیرفت، بم، سیرجان و کرمان که به ترتیب شلوغ ترین اماکن نسبت به جمعیت را دارد پیش بینی می کنیم یک هفته تا ۱۰ روز آینده افزایش مبتلایان به بیماری کرونا ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در خبری اعلام کرد: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی (بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا) در استان به ۶۳۹ نفر رسیده که بسیار بیشتر از هفته گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۱۳۸ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و با فوت یک نفر در این مدت تعداد کل فوتی ها به چهار هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

از قم هم به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم آمده است که تزریق واکسن ایرانی برکت در قم آغاز شده و با قدرت ادامه می‌یابد.

سیامک محبی بیان کرد: گروه های سنی ۶۸ و ۶۹ سال و بالاتر به مجموعه افراد تزریق واکسن اضافه شده‌اند که از این طریق از تجمع جلوگیری کرده و به مرور زمان دیگر گروه های سنی نیز اضافه خواهند شد و واکسن فقط به افرادی تزریق می‌شود که مراقبین سلامت پایگاه های بهداشتی با آنها تماس گرفته باشند و از این رو افرادی که با آنها تماس گرفته نشده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

روند صعودی ابتلای به ویروس کرونا در استان اردبیل نیز همچنان ادامه دارد به طوری که با آغاز موج پنجم شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان، شهر اردبیل در وضعیت قرمز و پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل در این رابطه اعلام کرد که در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، طی شبانه‌روز گذشته ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۲۳ نفر بیشتر از پایین‌ترین آمار  ثبت شده در سال جاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم گفت: در شبانه‌روز گذشته فوت مبتلایان کرونا به صفر رسید و مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان در حد یکهزار و ۸۳۵ نفر باقی ماند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: افزایش شمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۵۴ نفر نشان دهنده خیز شیوع کرونا در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هم اعلام کرد که ۱۰ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان جان باختند و ۷۲ بیمار بدحال دیگر در بیمارستان ها بستری شدند.

دکتر محمد فتحی گفت: اکنون ۷۲۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و با مرگ ۱۰ بیمار کووید ۱۹ شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز به چهار هزار و ۳۴۷ نفر رسیده است.

شهرستان کرج در وضعیت قرمز، شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، چهارباغ و فردیس نارنجی و شهرستان های طالقان و اشتهارد استان البرز زرد کرونایی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم  از نارنجی شدن ۲ شهرستان این استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲ شهرستان آبدانان و بدره از وضعیت زرد به نارنجی تغییر یافتند.

دکتر محمد کریمیان افزود: هم اکنون شهرستان های ایلام، مهران، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز و آبدانان، بدره و دهلران در وضعیت نارنجی و ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با هشدار در خصوص تغییر وضعیت کرونا استان گفت: با ادامه روند افزایشی مبتلایان و بستری ها پیش بینی می شود استان در وضعیت قرمز و نگران کننده قرار گیرد و لزوم رعایت پروتکل ها توسط مردم الزامی است.

اما درباره وضعیت کرونایی استان لرستان بشنوید از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان که گفت: ۲۰۱ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۲۳ هزار و ۹۵۷ نفر رسید.

دکتر مریم کوشکی اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و تعداد جان‌ باختگان نیز به یک‌هزار و ۹۳۸ نفر رسیده و هم اکنون ۴۲۱ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های خرم‌آباد، پلدختر، سلسه، و دلفان در وضعیت قرمز، رومشکان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های ۱۱ گانه استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونایی استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

دکتر محمد طاهری افزود: همچنین با شناسایی ۱۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۸ هزار و ۶۱۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۶ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان «فامنین» در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

تازه ترین آمار کرونایی کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵۱ بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی  وزارت بهداشت،🔵تا کنون ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دُز رسید.

🔵از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسید.

🔵خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۰ هزار و ۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۶۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

۱۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در پایان هم گزارش هایی بخوانید با محوریت کرونا که توسط خبرنگاران ایرنا در مراکز بندرعباس، تبریز، زنجان، لارستان و زاهدان تهیه شده است:

کرونا و آژیر گوش خراش مرگ در هرمزگان

رفع نگرانی مردم با تسریع در واکسیناسیون عمومی

زنجان در خطر ورود به پیک پنجم کرونا

گرمای سوزان با چاشنی کرونا در جنوب فارس

همت مسوولان؛ مرهم روزهای کرونایی سیستان و بلوچستان

error: Content is protected !!