۳۰ درصد مأموریت‌های اورژانس البرز مربوط به بیماران کرونایی است

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز موج چهارم کرونا و افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید _۱۹ مأموریت‌های اورژانس البرز چهار برابر شده و تمامی مأموریت‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: روزانه در حدود ۲ هزار نفر با اورژانس تماس می‌گیرند و ۶۰۰ مأموریت اورژانسی نیز اتفاق می‌افتد که از این تعداد ۳۰ درصد مربوط به بیماران کرونایی است.

رئیس مرکز اورژانس استان البرز تصریح کرد: معمولاً ۵۰ درصد افراد توسط تیم پزشکی اورژانس در محل درمان می‌شوند و ۵۰ درصد دیگر به مراکز بهداشتی و درمانی اعزام می‌شوند.

اختصاص ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در این استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۳ تخت اشغال شده است.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر آمار وضعیت کرونا در استان ثابت است اما همچنان بالاست، گفت: با توجه به تعداد مراجعه‌کنندگان و ترخیصی‌ها آمار چند روزی تثبیت شده است، اگر شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند این امر منجر به کاهش آمار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بیمار کووید _۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند، اظهار کرد: زمانی تعداد بیماران بستری و نهایتاً فوتی کاهش می‌یابد که میزان مراجعات سرپایی کاهش یابد اگر این روند ادامه‌دار باشد می‌توانیم امیدوار به کاهش بیماران بستری و نهایتاً فوتی باشیم.

رئیس مرکز اورژانس استان البرز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز، بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ در وضعیت نارنجی، اشتهارد و طالقان وضعیت زرد، همچنین شهرستان‌های کرج و فردیس هم تیرگی رنگ قرمزشان کاسته شده است.

عرصه داروهای کرونایی در ۶۹ داروخانه البرز

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ۶۹ داروخانه این استان داروهای بیماران کرونایی عرضه می‌شود.

بابایی متذکر شد: با توجه به ورود سویه‌های جدید به کشور مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا از موج چهارم کرونا نیز، عبور کنیم.

error: Content is protected !!