۴شهرستان استان سمنان نارنجی ماندند/ بیم شروع پیک پنجم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان، توضیح داد: رنگ بندی شهرستان‌ها در زمینه شیوع این ویروس تغییر نکرده اما این نشان دهنده اوضاع مناسب نیست.

وی با بیان اینکه شاهرود، گرمسار، دامغان و سمنان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان دیگر در شرایط زرد کرونایی هستند، ابراز کرد: به دلیل قرمز شدن شهرستان‌ها در استان‌های همجوار ما، به شدت نگران تغییر وضعیت در سطح استان هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت در استان شکننده است، تاکید کرد: متناسب با وضعیت رنگ بندی ها اعمال محدودیت‌ها در استان تداوم خواهد داشت.

آشناگر با بیان اینکه شرایط با همکاری و رعایت پروتکل‌های اجتماعی و فاصله گذاری در کنار ضوابط بهداشتی از سوی مردم تقریباً خوب است اما به دلیل اینکه پیک پنجم کرونا در برخی استان‌ها مشاهده شده، شدیداً نگران هستیم و بیم آن می‌رود که پیک پنجم به استان سمنان نیز سرایت کند لذا همه باید کمک کنیم تا این وضعیت پایدار باقی بماند و حتی شرایط بهتر هم شود.

وی رعایت و تشدید مراقبت‌ها را خواستار شد و گفت: تاکید شده که مسئولان استان سمنان به بهانه‌های مختلف چه در افتتاح پروژه‌ها و چه در تجمعات و… اجتماعی شکل ندهند زیرا اجتماع احتمال عدم رعایت فاصله را افزون می‌کند و این امر سرایت بیماری را تسهیل خواهد کرد.

استاندار سمنان همچنین گفت: به دلیل تشدید مصرف برق فردا پنج شنبه تمام ادارات استان سمنان تعطیل هستند.

error: Content is protected !!