۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی برای استان کرمانشاه خریداری شد

به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور استاندار، افزود: در حوزه بهداشت که نقش پیشگیرانه در تمام بحران ها را داشته هفت آزمایشگاه مرجع و ۶۰ مرکز خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در تقویت زیرساخت ها احداث هفت کلینیک ویژه، راه اندازی بیمارستان موقت ثلاث باباجانی، مرکز اینترنشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در درمان بیماران سکته حاد مغزی، بیمارستان‌های پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب به انجام رسیده است.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در چهار سال اخیر احداث ۵۳۷ پروژه واحد حوزه سلامت در استان به بهره برداری رسیده و ۵۹ پروژه تا پایان شهریور افتتاح خواهد شد، افزود: در این مدت ۱۵۰ میلیارد تومان تهاتر انجام داده ایم و ۳۶۰ میلیارد تومان از املاک دانشگاه از جمله بیمارستان سینا به دانشگاه برگردانده شد.  

وی عنوان کرد: در حوزه تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای رتبه هشتم کشور و در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ که بیش از ۲۰ دانشگاه حضور دارند موفق به کسب رتبه اول شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش فناوری رتبه سوم کشور را داریم، آزمایشگاه جامع در حال راه اندازی است و هم اکنون ۲ پژوهشکده در دانشگاه به تصویب رسیده و پژوهشکده سوم نیز در حال انجام است که با راه اندازی آن پژوهشگاه دانشگاه که ارزش آن برابر یک دانشگاه است، ایجاد خواهد شد.

وی همچنین افزود: در بخش آموزشی در این مدت ۶ رشته PHD، شش رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته کارشناسی و همچنین دانشکده توانبخشی به مجموع دانشکده ها اضافه شده و از نظر جذب دانشجویان بین الملل بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را داشته و اکنون بیش از ۶۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

مردادی تصریح کرد: در بخش درمان از سال ۹۶ و بروز زلزله درگیر بحران های متعدد از جمله کرونا بوده ایم که نقش درمان در تمامی این بحران ها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه احداث مگا آی سی یو بیمارستان فارابی با ظرفیت ۷۰ تخت به زودی آغاز می شود، گفت: در این مدت ۷۰۰ پرستار به مجموعه پرستاری استان افزوده شده و رتبه اول پرستاری را به دست آورده ایم.

مرادی در پایان خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: تکمیل پروژه بیمارستان خیرساز سرپل ذهاب، دانشکده دندانپزشکی و احداث بیمارستان روانسر و پارک علم و فناوری و همچنین MRI بیمارستان اسلام آبادغرب نیازمند حمایت و مساعدت جنابعالی دارد.

error: Content is protected !!