۴ شهر اصفهان همچنان در قله شیوع کرونا هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله غلامی عصر دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با ارائه گزارشی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان که با حضور استاندار برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان در استان اصفهان در حال عبور از پیک چهارم هستیم، اظهار داشت: شیب ابتلاء به بیماری در استان اصفهان رو به صعود است.

وی با بیان اینکه البته هنوز در شهرهایی مانند خمینی‌شهر، اصفهان، دهاقان و شهرضا همچنان در اوج کرونا قرار داریم، ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر در این شهرستان‌ها نیز وضعیت رو به بهبود باشد.

۳۸ درصد از تست‌های کرونا در اصفهان مثبت است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های کرونا همچنان رو به افزایش است، اضافه کرد: تست‌های مثبت کرونا از ۴۵ به ۳۸ درصد از کل تست‌ها رسیده اما روند فوتی‌های کرونا هنوز نزولی نشده است.

وی با بیان اینکه آموزش در جامعه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار است، تصریح کرد: این اقدام در گام پنجم شهید سلیمانی و با همکاری بسیج و مرکز بهداشت اجرایی خواهد شد.

غلامی در ادامه با بیان اینکه سند ملی واکسیناسیون تدوین و ابلاغ شده است، گفت: بر اساس این سند الگویی طراحی شده که افراد در چهار فاز واکسینه شوند و در فاز اول نیز سالمندان، بیماران خاص و کادر درمان واکسینه خواهند شد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کادر درمان در همه رده‌ها به اتمام رسیده و واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت آغاز شده است.

واکسیناسیون گروه‌ها تا ۶۰ سال شهریور به پایان می رسد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه تا شهریور ماه همه رده‌های سنی تا ۶۰ سال از بالا به پایین به صورت کامل واکسینه خواهند شد، گفت: مابقی جمعیت نیز تا دی ماه واکسینه خواهند شد ضمن اینکه این امر منوط به تأمین واکسن برای کشور است.

وی با بیان اینکه از خرداد ماه افراد در سنین ۱۶ تا ۶۶ سال دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله واکسیناسیون کرونا قرار خواهند گرفت، ادامه داد: آن دسته از افرادی که دارای پرونده سیب سلامت هستند از سوی مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته خواهد شد و دیگر افراد فاقد پرونده نیز به زودی ثبت‌نام خواهند شد.

غلامی با اشاره به برگزاری مراسم‌های شب قدر گفت: برای این مراسم برنامه‌ریزی مسنجم انجام شده وبهتر است شهروندان از وسایل شخصی برای حضور در این مراسم استفاده کنند ضمن اینکه پوشش صد در صدی در صدا و سیما برای این برنامه‌ها وجود دارد.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: امکان برگزاری مجازی این امتحانات وجود ندارد اما همه تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری این امتحانات اندیشیده شده است و امتحانات پایه نهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد و امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه ورود عشایر به استان آغاز شده است، گفت: تیم‌های مشترک امور عشایر و بهداشت و درمان در محل ورود و استقرار عشایر حضور دارند و واکسیناسیون را دنبال خواهند کرد.

وی در خصوص ادامه محدودیت‌های فعالیت اصناف ابراز داشت: این محدودیت‌ها ادامه دارد اما امروز پیشنهاد شد ک با توجه به نارنجی شدن تعدادی از شهرستان‌های استان در زمینه شیوع کرونا امکان فعالیت گروه‌های یک ودو مجاز شود.

چهارباغ را مسدود نمی‌کنیم

غلامی گفت: شیفت‌بندی فعالیت اصناف را در این جلسه پیشنهاد دادیم که چنانچه در تهران مصوب شود اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص مسدود کردن محور چهارباغ گفت: نمی‌توان مسیرهای تردد را مسدود کرد و در این زمینه به دلیل بسته بودن واحدهای صنفی میزان توقف نیز زیاد نیست.

error: Content is protected !!