۵ شهرستان استان کرمان در وضعیت «فوق قرمز» قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری در جلسه ظهر امروز ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه شهرستانی با رنگ بندی آبی در کل کشور نداریم، اعلام کرد: در حال حاضر در استان کرمان ۵ شهرستان کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، کهنوج و نرماشیر در وضعیت فوق قرمز، ۱۳ شهرستان زرند، شهربابک، بردسیر، بافت، جیرفت، بم، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، ریگان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و منوجان در وضعیت قرمز هستند؛ دو شهرستان رابر و انار در وضعیت نارنجی و سه شهرستان راور، کوهبنان و ارزوئیه نیز در وضعیت زرد قرار دارند که بافت، بردسیر و ریگان از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل شده‌اند.

بصیری ضمن تشکر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی گذشته مانند عید قربان افزود: مراسمات عید غدیر نیز همانند عید قربان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر شخص خودش باید سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند گفت: محدودیت‌های مشاغل هفت گانه ای که در جلسات قبل به آن اشاره کرده بودیم در ستاد ملی مدیریت کرونا تشدید و ابلاغ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمام اصناف لازم و ضروری است و فقط در صورت اجرای مصوبات ستاد می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

بصیری در مورد واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال تشریح کرد: استاندار پیگیر آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال به خصوص در جنوب و شرق استان و همچنین تعطیلی برخی ادارات از وزارت خانه است و در صورت کسب تکلیف آن را اعلام می‌کنیم.

error: Content is protected !!