شرط وزارت بهداشت برای واکسیناسیون سنین پایین‌تر

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان کرمان با بیان اینکه تعداد موارد بیماران کرونایی بستری و سرپایی افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۲۵ بیمار با تشخیص قطعی بیماری کرونا در استان بستری هستند که ۶۰ درصد آنها تست پی سی آر مثبت داشته‌اند و مابقی با سی تی اسکن از ریه تشخیص داده شده‌اند.

رشیدی نژاد افزود: از این تعداد حدود ۲۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و حدود ۷۰ نفر متأسفانه تحت درمان با دستگاه ونتیلاتور می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های سطح استان دارای بیمار بستری شده کرونایی هستند، اظهار کرد: دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و افضلی پور دارای بیشترین تعداد بیماران کرونایی بستری شده می‌باشند که به طور میانگین ۵۰۰ بیمار در روز است.

۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در کرمان واکسینه شده‌اند

رشیدی نژاد با بیان به اینکه ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده‌اند، گفت: یکی از دلایل اینکه تعداد فوتی‌ها نسبت به پیک آبان و آذر ماه تقریباً نصف شده است همین واکسیناسیون است.

وی همچنین افزود: تمام شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان راور استقبال خوبی از واکسن داشته‌اند ولی در شهرستان راور فقط ۴۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال واکسن دریافت کرده‌اند. تقاضا دارم که فرمانداران مردم را به تزریق واکسن تشویق و کمک کنند ذهنیت منفی که در فضای مجازی در رابطه با واکسن ایجاد شده است را اصلاح کنیم.

رشیدی نژاد همچنین در مورد گرفتن مجوز از وزارتخانه برای شروع واکسیناسیون افراد سنین پایین‌تر توضیح داد: از همان ابتدا وزارتخانه اعلام کرده بود که وقتی در واکسیناسیون در یک رده سنی به حد نصاب خود که بالای ۷۵ درصد است، رسیده باشید می‌توانید نسبت به واکسیناسیون رده پایین‌تر اقدام کنید پس راه حل این موضوع تشویق کردن مردم به دریافت واکسن می‌باشد.

error: Content is protected !!